După ce a transformat Direcţia judeţeană de Pază în serviciu judeţean, preşedintele Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, Radu Moldovan, a renunţat cu totul la acesta. În schimb a fost înfiinţată o societate comercială sub aripa SC LDP SA – SC LDP Security SRL – care să preia angajaţii serviciului de pază rămaşi după restructurare. Numai că în bugetul firmei mamă, aprobat de Consiliul Judeţean nu au fost prevăzute cheltuielile necesare pentru o astfel de societate.

Acţiunea recentă de desfiinţare a Serviciului Judeţean de Pază de către conducerea Consiliului Judeţean pare să aibă o bătaie mult mai lungă şi nu spre proaspăt înfiinţata LDP Security SRL, fiindcă, nu-i aşa, afacerile şi politica se întrepătrund.

 

Direcţia Judeţeană de Pază a fost înfiinţată în anul 2005 ca instituţie publică de interes judeţean, autofinanţată, cu personalitate juridică, în subordinea Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud.

Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud a aprobat, în şedinţa ordinară din 26 august 2013, înfiinţarea Serviciului de Pază a Obiectivelor de Interes Judeţean Bistriţa-Năsăud, organigrama şi statul de funcţii cu un număr de 63 posturi. Hotărârea prevede ca Ovidiu Florean să fie numit în funcţia de director al instituţiei, el continuându-şi astfel activitatea.

Măsura de reorganizare a Serviciului de Pază Judeţean nu a fost însă una nu foarte comodă, fiindcă din schemă dispăreau 80 de posturi, respectiv tot atâţia de angajaţi.

 

Din direcţie în serviciu

Transformarea Direcţiei de Pază Judeţene în Serviciu de Pază Judeţean pare să fi fost doar o fumigenă fiindcă se pare că nu s-a dorit funcţionarea acestuia, ci dispariţia lui. Astfel, săptămâna trecută, în cadrul unei şedinţe extraordinare, consilierii judeţeni au aprobat desfiinţarea Serviciului de Pază Judeţean, începând cu data de 1 aprilie.

Ovidiu Florean, aflat la conducerea Direcţiei de Pază Judeţene, nu a fost de acord cu decizia conducerii CJ BN şi a înaintat o plângere prealabilă consilierilor judeţeni, dar a deschis şi o acţiune în instanţa de contencios administrativ.

 

Florean a contestat

Potrivit plângerii prealabile depusă la CJ BN, Ovidiu Florean aduce argumente în favoarea menţinerii Direcţiei Judeţene de Pază în forma şi cu numărul de angajaţi de până acum, invocând o serie de motive care ţin de vătămarea unor drepturi ale angajaţilor instituţiei, nelegalitatea hotărârii atacate şi faptul că respectiva hotărâre nu poate fi pusă în aplicare. Acesta menţionează totodată că instituţia pe care o conduce poate să îşi asigure resursele financiare pentru funcţionare, în baza contractelor încheiate până acum.

„Încadrarea mea şi a întregului personal al Direcţiei Judeţene de Pază Bistriţa-Năsăud s-a făcut în temeiul unor contracte individuale de muncă pe durată nedeterminată, iar resursele financiare necesare funcţionării acestei instituţii provenea integral din contracte de pază şi ordine încheiate cu primării, agenţi economici publici sau privaţi, instituţii, etc.

În această calitate, în considerarea intereselor instituţiei şi ale angajaţilor acesteia, între care şi subsemnatul, am încheiat numeroase contracte de prestări servicii de pază, din plata cărora asigurăm retribuţia a aproape 150 de angajaţi”, preciza directorul Ovidiu Florean în documentul citat.

Acesta mai a mai susţinut că reorganizarea nu face altceva decât să lezeze interesul legitim al salariaţilor de a-şi continua activitatea ca angajaţi ai Direcţiei de Pază.

Ovidiu Florean preciza totodată că în urmă cu trei ani a mai fost o tentativă de reorganizare a instituţiei, în baza aceleiaşi OUG 63/2010, „act cu privire la care analize anterioare ale aceluiaşi Consiliu Judeţean au concluzionat că nu este aplicabil Direcţiei Judeţene de Pază”.

În legătură cu motivele de nelegalitate a hotărârii atacate, directorul spunea că aceasta fost adoptată în baza unor acte normative neaplicabile instituţiei pe care o conduce. Astfel, el precizează că, la data intrării în vigoare a OUG 63/2010, Direcţia Judeţeană de Pază era deja înfiinţată, deci Consiliul Judeţean nu mai avea de organizat un astfel de serviciu, ci doar să acorde nişte atribuţiuni mai largi direcţiei deja existente, şi care intră sub incidenţa unor alte reglementări. Nici considerentele de natură economică nu pledează pentru desfiinţarea direcţiei şi transformarea ei în serviciu, întrucât această instituţie nu este finanţată de la bugetul CJ BN, ba mai mult se autofinanţează. În acest context, directorul Florean precizează că „reorganizarea” nu ar duce la reducerea cheltuielilor bugetare, ci dimpotrivă, la o sporire a acestora.

De asemenea, Ovidiu Florean a mai susţinut în plângerea prealabilă că hotărârea atacată nu poate fi pusă în aplicare, întrucât „în cuprinsul acesteia (n. r. – a Hotărârii Consiliului Judeţean), nu se face referire în mod neechivoc la data la care se înfiinţează Serviciul de Pază a Obiectivelor de Interes Judeţean Bistriţa-Năsăud şi, corelativ, data la care Direcţia Judeţeană de Pază îşi încetează activitatea (ca urmare a reorganizării), cu toate consecinţele care decurg din aceasta. Aspectul este de maximă importanţă, de soluţionarea lui depinzând modul de soluţionare a problemelor tranzitorii, a celor privitoare la raporturile de muncă cu angajaţii, respectiv a valabilităţii contractelor de prestări servicii aflate în derulare”.

 

S-a ajuns în instanţă, dar s-a renunţat la proces

Conducerea CJ BN nu l-a luat în seamă pe Ovidiu Florean, iar acesta a mers mai departe în instanţă, mai precis pe data de 16 octombrie anul trecut, cerând suspendarea actului administrativ, respectiv a hotărârii adoptate de consilierii judeţeni. În mod ciudat, două luni mai târziu, Florean a renunţat la proces. Decizia de a renunţa la acţiunea în instanţă a fost luată dat fiind faptul că termenul de judecată era stabilit de instanţa Tribunalului Bistriţa-Năsăud pe data de 10 decembrie 2013, or în ultima săptămână din luna noiembrie, oamenilor care trebuiau concediaţi li s-au înmânat preavizele. Asta în condiţiile în care, odată pornită o acţiune în instanţă, ar fi fost normal ca şefii CJ BN să aştepte o decizie a magistraţilor.

„Vă daţi seama că până la termenul stabilit de instanţă oricum contractele angajaţilor care au primit preavize erau deja încetate. Dacă am fi continuat procesul riscam să mă judec de unul singur”, a declarat Ovidiu Florean pentru Gazeta de Bistriţa.

Partea interesantă este însă că imediat după ce Ovidiu Florean a înaintat acţiunea în instanţă, conducerea Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud a comandat un audit intern privind evaluarea activităţii Direcţiei de Pază Judeţene. În urma auditului, conform expunerii de motive anexată la proiectul de hotărâre ce viza desfiinţarea Serviciului de Pază Judeţean, au fost depistate o „serie de nereguli”.

 

LDP Security preia activitatea fostului Serviciu de pază. Deocamdată!

 

Însă, pentru desfiinţarea serviciului de pază au fost invocate şi alte motive printre care acela că s-a luat în calcul situaţia socială a salariaţilor care au rămas pe posturi şi nu au fost concediaţi odată cu transformarea direcţiei. În plus, potrivit preşedintelui CJ BN Radu Moldovan, existau în derulare contracte de prestări servicii de pază şi pentru entităţi private, cum ar fi compania Leoni, care nu ar mai putea continua dacă s-ar fi păstrat formula adoptată în august anul trecut. Drept urmare s-a decis externalizarea serviciului. În acest sens, conducerea CJ BN a fost iute de picior, fiindcă în februarie a fost înfiinţată o societate comercială aflată sub tutela LDP SA, care să asigure servicii de pază.

Data „naşterii” SC LDP Security SRL este 10 februarie 2014 şi are drept acţionar unic SC LDP SA. Societatea are drept obiect de activitate principal „activităţi de protecţie şi gardă”, dar are şi două obiecte de activitate secundare: activităţi de servicii privind sistemele de securizare, dar şi activităţi de investigare. Capitalul social al noi firme de pază este în valoare de 200 lei. Administratorul SC LDP Security SRL a fost numit directorul SC LDP SA, Andrei Rusu.

Stă cineva în aşteptare?

Surse ale Gazetei de Bistriţa susţin însă cu scopul principal al desfiinţării Serviciului de Pază Judeţean are o altă ţintă, şi anume încredinţarea serviciilor de pază la un anumit moment dat unei alte firme care provine din judeţul Cluj şi care aparţine unui coleg de partid al preşedintelui CJ BN, Radu Moldovan – Teodor Pop Puşcaş, un fost consilier judeţean PSD în Consiliul Judeţean Cluj.

 

Pop Puşcaş, pesedist cu activităţi de pază şi protecţie

Pop Puşcaş Teodor, fost şef al Poliţiei Cluj, este un personaj controversat dacă este să luăm în seamă faptul că pe vremea în care a fost consilier judeţean şi-a votat în Consiliul judeţean atribuiri de contracte de pază propriei firme – SC PP Protect SRL Cluj.

Pe lângă contractele semnate cu instituţia din subordinea forului din care făcea parte, Pop Puşcaş s-a implicat şi în campania electorală din 2012 oferind mese la propriul hotel, Royal Hotel. Pretextul evenimentului a fost Ziua Naţională a României, însă s-a făcut campanie electorală, condimentată cu sarmale şi cântece patriotice, potrivit Adevărul.

„Buna seara, domnule general“, „Domnule colonel, să trăiţi! Ce mai faceţi? Nu v-am văzut de mult“. Acest dialog, cu mici variaţiuni în ceea ce priveşte gradul militar, a fost repetat de sute de ori în micul vestiar de la intrarea în ballroom-ul – cum preţios este numită sala de nunţi de la etajul I – hotelului Royal Classic, aflat undeva la marginea cartierului clujean Gheorgheni. La evenimentul cu pricina, fostul şef al Poliţiei Cluj, Teodor Pop Puşcaş, care s-a pensionat în 2005 şi a devenit, între timp, proprietarul unei firme de pază şi protecţie cu circa 500 de angajaţi şi al Hotelului Royal, dar şi politician pesedist de vază, a avut drept invitaţi aproximativ 300 de rezervişti, aleşi pe sprânceană, din Poliţie, Armată şi SRI, cu scopul de a-i convinge să voteze candidatul PSD pentru fotoliul de deputat, Aurelia Cristea.

 

Firmele lui Pop Puşcaş

SC PP Protect SRL a fost înfiinţată în 2005, iar în 2012 a avut o cifră de afaceri de peste 8,7 milioane lei şi un profit de peste 700.000 de lei, dar şi datorii de peste 2,2 milioane lei. Teodor Pop Puşcaş mai este asociat cu Nicolae Capuşan şi Vasile Salanţă, cetăţean german în societatea Euro Hunter, care în 2011 a avut o cifră de afaceri foarte mică, de circa 20.000 lei iar datoriile depăşeau 109.000 lei. În 2012, nu a înregistrat nicio cifră de afaceri, iar datoriile erau de peste 110.000 lei. Nicolae Capuşan este proprietarul hotelului Sun Garden Resort.

Teodor Pop Puşcaş, fost şef al Poliţiei clujene se ocupă şi de activităţi pentru consultanţă de afaceri şi management, respectiv prin intermediul societăţii Pactcons, care este deţinută majoritar de acesta, alături de Pop Puşcaş Aurica. Societatea a avut în 2012 o cifră de afaceri de 96.000 de lei, profit de peste 51.500 lei şi doar un angajat. Pop Puşcaş mai este asociat în cadrul societăţii Alass Group, societate care este deţinută alături de Vasile Salanta, acţionar majoritar, dar şi Adrian Viorel Apostoaie. În 2012, societatea a avut o cifra de afaceri de circa 2,4 milioane de lei, pierderi de peste 92.000 lei şi datorii de peste 7,5 milioane de lei.

Anul trecut Teodor Pop Puşcaş a mai înfiinţat o firmă de protecţie şi pază – SC PP Protect Security SRL, unde apare ca asociat, alături de Goga Augustin, care este şi director executiv în SC PP Protect SRL, şi Rusu Melian Ionel.

radu moldovan 1 Ovidiu Florean Teodor Pop Puscas 2

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.