Primarul municipiului Bistriţa, Ovidiu Creţu, spune că Asociaţia Bistriţa Civică încearcă să manipuleze opinia publică în mod grosolan prin intermediul unui material video prezentat pe posturile locale de televiziune, care face referire la efectele pe care le-ar avea asupra mediului încojurător realizarea variantei de ocolire prin Pădurea Codrişor.

Pentru realizarea drumului respectiv nu mai puţin de 4 ha de pădure ar urma să fie defrişate.

 

„Se spune acolo despre sute de utilaje grele care au intrat în Pădurea Codrişor. Încă n-a intrat niciun utilaj. La Parcul Industrial, un proiect însemnat, au lucrat simultan numai zece utilaje, nu cred că în Pădurea Codrişor vor intra mai mult de patru-cinci. Să nu uităm că varianta ocolitoare are 14 km şi Pădurea Codrişor ocupă cam 3 km din aceşti 14.

Cei care au realizat filmul presupun că vor fi şi accidente în şantierele respective, cu toate că noi am avut şantiere de peste 30 de milioane de euro şi încă n-am avut niciun accident.

Tot în filmuleţul acela se spune de 10.000 de maşini care vor circula zilnic pe varianta ocolitoare. Sincer, m-aş bucura ca prin Bistriţa să treacă 10.000 de maşini şi asta numai în direcţia Moldova prin Pasul Tihuţa, că ar mai fi 5.000-6.000 de maşini spre Năsăud şi asta ar însemna că suntem chiar mai tari decât Bucureştiul. Dacă facem comparaţie cu oraşele mari, şi mă refer la Cluj, Iaşi, Timişoara, pe niciuna din artere nu se ajunge la 10.000 de maşini pe zi. Mai spun cei din filmuleţ că 1.000 sunt de tonaj greu. Este foarte simplu să verifice, aceste maşini circulă la ora actuală prin Unirea, nu există altă cale decât pe acolo. Cifrele sunt undeva sub 30% pentru autovehicule total, undeva la 10-15% la tonajul greu.

Se face referire la noxele eliminate de aceste maşini şi care vor afecta pădurea. Subliniez că acele noxe sunt în oraş, maşinile mici circulă printre oameni, pe bulevarde, pe sub balcoanele noastre. Deci noxele sunt acum aici. Să spunem că scoatem noxele între copaci, cred că este o variantă bună. Faptul că pădurea nu este afectată de aceste noxe ne-o arată Pădurea Bogata, care este una dintre cele mai circulate păduri prin şoseaua care leagă Braşovul de Târgu Mureş, pădurea nu are niciun fel de probleme. Mai sunt pădurile din apropierea noastră, pe Dealul Herinei, la Blăjeni sau în Dealul Târgului, unde avem trafic şi pădurea nu este afectată. Noi dorim ca noxele alea, câte sunt între oameni, să le mutăm între copaci, pentru că întotdeauna am pus înainte omul şi apoi copacul.

Spun autorii filmuleţului că din statisticile Direcţiei de Sănătate Publică 50% dintre cazurile de îmbolnăviri sunt ale aparatului respirator. Păi atunci este chiar obligatoriu să mutăm maşinile dintre oameni între copaci.

Ei mai spun că va creşte numărul copiilor bolnavi de astm bronşic şi de cancer pulmonar. Sigur, partea cu cancerul devine horror fără să aibă niciun temei, este o chestiune de bâlci. Aceste argumente fac obligatorie construcţiei variantei ocolitoare şi mutarea maşinilor dintre oameni între copaci”, a declarat Ovidiu Creţu, marţi, într-o conferinţă de presă.

 

 

Pe de altă parte, edilul bistriţean recunoaşte că Dealul Codrişor este predispus la alunecări de teren, iar în eventualitatea unei amenajări a zonei pe modelul Scullerwald aici nu vor exista piste de biciclete, ci doar alei pietonale. În acelaşi contex, Ovidiu Creţu a făcut trimitere la un alt proiect pe care l-a avut în vedere pe vremea în care era ministru al Apelor şi Pădurilor Doina Pană, proiect în directă legătură cu amenajarea Pădurii Codrişor – amenajarea malurilor râului Bistriţa.

„Noi am fi dorit să începem amenajarea acelei păduri. Nu este o noutate că dorim să se amenajeze, doar că Dealul Codrişor prezintă în permanenţă alunecări, deocamdată de mici dimensiuni. Până când nu se stabilizează dealul nu putem să intrăm cu utilaje şi să realizăm amenajări. Ori stabilizarea dealului este prevăzută tocmai în varianta ocolitoare a municipiului prin lucrările de consolidare a întregii porţiuni, după care vom trece la amenajarea întregii păduri, însă având în vedere conformaţia reliefului de acolo nu se vor putea  realiza amenajări de tipul celor din Schullerwald care este pe un teren mult mai plan, fiind potrivită pentru piste de biciclete sau alei pietonale. Codrişorul este un deal foarte abrupt şi aici aleile vor fi în special pietonale.

Sunt două proiecte care sunt legate între ele – amenajarea Pădurii Codrişor şi amenajarea malulrilor râului Bistriţa. Acesta din urmă aeste parte din proiectul hidrocentralei de la Colibiţa care nu s-a mai realizat – consolidarea fundului albiei râului Bistriţa începând de la baraj şi până la confluenţa cu râul Şieu, o lucrare care pe vremea când era ministru doamna Doina Pană a fost prevăzută la o finanţare. Nu ştiu ce se întâmplă acum, nu am date recente, dar ca să se amenajeze malurile râului Bistriţa trebuie să se realizeze şi acea lucrare (n. r. – consolidarea Dealului Codrişor)”, a declarat Ovidiu Creţu.

 

 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.