Astăzi a avut loc o conferință de presă, susținută de Președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud Emil Radu Moldovan la care au participat directorul SC Aquabis SA, Ioan Şandru şi directorul ADI Apă Canal, Răzvan Grec, iar tema acesteia a fost semnarea contractului de finanțare pentru Etapa I a proiectului „Asistență tehnică pentru pregătirea aplicației de finanțare și a documentațiilor de atribuire pentru proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din județul Bistrița-Năsăud în perioada 2014-2020”.

„Lucrăm de doi ani şi jumătate pentru un proiect extrem de important, etapa a II-a a Master Planului de apă şi canalizare pe POS Mediu. Avem aprobată finanţarea şi pentru etapa I şi pentru etapa II. De ce în două etape? Am vrut să câştigăm timp, am fost printre primii care am depus şi din economiile pe POS am primit banii pentru asistenţă tehnică, deci nu mai trebuie să aşteptăm să fie aprobat noul POS Mediu şi după aceea să începem derularea. Noi avem deja contractul de finanţare pentru partea de asistenţă tehnică. Suntem pe podium, printre primii din ţară care au semnat. Avantajul este că cei care ne vor întocmi documentaţiile vor fi cei care fac asistenţa tehnică, nu mai poate veni supervizorul să spună că proiectantul nu şi-a făcut treaba”, a declarat Radu Moldovan.

De asemenea președintele CJ BN a mai adăugat că în toamnă se vor semna contractele de execuție, la iarnă se va face achiziția publică și în primăvara anului 2016 se va începe lucrul, dacă totul va merge bine și nu vor fi „jocuri contra dezvoltării”, din partea CNSC.

La data de 07.04.2015 a fost semnat de către MFE și AQUABIS SA contractul de finanțare pentru Etapa I a proiectului „Asistență tehnică pentru pregătirea aplicației de finanțare și a documentațiilor de atribuire pentru proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din județul Bistrița-Năsaud în perioada 2014-2020”.

Valoarea acestei etape este de 26.945.100 lei, valoare fără TVA, iar durata de implementare a proiectului este de 70 luni.

„În cadrul Etapei I a acestui proiect se vor realiza umătoarele activități:
– Întocmire studiu de fezabilitate
– Elaborare documentații pentru avize, acorduri, aprobări
– Întocmire plan de achiziții
– Analiză cost beneficiu
– Elaborare strategie de gestionare a nămolului
– Strategie de achiziții
– Plan de coordonare cu alte rețele
– Evaluarea impactului asupra mediului
– Elaborare studiu privind apele uzate industriale
– Analiza instituțională
– Sprijin în procesul de evaluare a Aplicației de finanțare până la aprobarea finală a acestea
– Elaborarea proiectelor tehnice
– Întocmirea documentațiilor de atribuire
– Organizare semionării de prezentare a studiului de fezabilitate și a documentațiilor de atribuire”, potrivit purtătorului de cuvânt al CJ BN, Bogdan Ivan.

Finanțarea Etapei I se face din Fondul European de Dezvoltare Regională (81.48%), bugetul de stat (17.52%) și contribuție locală (1%).
Aplicația de finanțare pentru întreg proiectul de asistență tehnica a fost aprobată de către MFE, urmând ca, odată cu aprobarea reguluilor de finanțare pentru următoarea etapa, sa fie semnat contractul de finanțare pentru Etapa II a proiectului.

„Valoarea Etapei II a proiectului este de 37.837.800 lei și cuprinde următoarele activități:
– Sprijin în procesul de licitare-contractare
– Acordarea asistenței tehnice din partea proiectantului pe parcursul execuției lucrărilor
– Asigurarea publicității măsurii
– Managementul apelor uzate industriale
– Managementul pierderilor
– Revizuirea Master Planului pentru perioada de programare după 2020
– Asistența tehnică pentru supervizarea lucrărilor”, a mai adăugat Bogdan Ivan.

În prezent, proiectul de asistență tehnică etapa I, se află în procedura de achiziție publică.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.