SAJ BN – DREPT LA REPLICĂ

293

În urma publicării articolului „Să mori cu zile în România! Un năsăudean a reclamat SAJ BN la parchet după ce tatălui său i-a fost refuzat dreptul la viaţă”, conducerea Serviciului Judeţean de Ambulanţă Bistriţa-Năsăud a transmis pe adresa redacţiei Gazeta de Bistriţa, un drept la replică.

 

DREPT LA REPLICĂ

Intervențiile la solicitările pe care le derulează echipajele serviciilor de ambulanță se desfășoară pe baza unor acte normative și pe baza unor proceduri și protocoale care sunt obligatoriu de cunoscut și de aplicat atât de personalul care desfășoară activitate în sistemul public integrat de urgență cât și de personalul unităților sanitare publice.

Transferul unui pacient în stare critică, de la o unitate sanitară la altă unitate sanitară, este reglementat de Ordinul Ministerului Sănătăți Publice nr. 1091 din 07 septembrie 2006, privind aprobarea protocoalelor de transfer interclinic al pacientului critic, publicat în Monitorul Oficial nr. 775 din 13 septembrie 2006.

Acest act normativ trebuie cunoscut și aplicat atât de către entitatea care solicită transferul (în acest caz Spitalul Orășenesc Năsăud), de către entitatea care derulează transferul, cât și de entitatea (spitalul) care primește pacientul transferat.

Actul normativ anterior invocat stabilește obligații și responsabilități pentru fiecare verigă implicată în transfer precum și modul (procedurile organizatorice și medicale) în care trebuie derulat acesta, scop principal fiind ” asigurarea asistenței medicale optime pentru pacient” (OMSP nr.1091/2006, Anexa 1, pct.1, alin.1) și ”păstrarea unui nivel adecvat și constant de îngrijire pe durata transferului, până la preluarea pacientului de către medicul din unitatea primitoare, prin indicarea la solicitarea transferului a competențelor echipajului și a nivelului de dotare necesară pentru realizarea în cele mai bune condiții a transferului”( OMSP nr.1091/2006, Anexa 1, pct.2, alin.1, lit.f.).

Dacă au fost respectate sau nu prevederile acestui act normativ, dacă s-au comis sau nu erori, dacă se face cineva vinovat sau nu etc. – este de datoria organelor competente să stabilească răspunsul la aceste întrebări. Cert este că, până la data redactării prezentului drept la replică, Serviciului de Ambulanță Județean Bistrița-Năsăud nu i-a fost adus la cunoștință nicio calitate, mai mult nu a fost înștiințat oficial că împotriva sa ar fi fost formulată plângere penală/că s-ar fi deschis dosar de urmărire penală.

Cu toate că suntem alături de îndurerata familie și regretăm trecerea poate prea devreme în neființă a pacientului în cauză, suntem de părere că salariații unității noastre au procedat conform actelor normative în vigoare/au acționat conform sarcinilor de serviciu și competențelor deținute, cu toate că la data evenimentului, unitatea avea în serviciu doar echipaje medicale de urgență cu asistent medical (cu un singur medic în Comp. de Urgență nu se putea asigura activitate continuă în weekend și turele de noapte).

 

Manager general,

Dr. Annabella Muzsi

 

LĂSAȚI UN MESAJ