Aproape toți cei care au fost refuzați în urma unui interviu de angajare ar dori să afle motivele refuzului pentru a putea îmbunătăți acele aspecte la interviurile viitoare, se arată într-un sondaj, dat publicității, miercuri.

„Deși li se comunică refuzurile de angajare, nu li se transmit și motivele acestor refuzuri. 98% dintre respondenți au spus că și-ar dori să știe motivul refuzului, pentru a îmbunătăți acele aspecte care, la interviurile viitoare, le-ar asigura o poziție mai bună în fața angajatorului”, potrivit sondajului, citat de Agerpres.

Conform unei analize a portalului UndeLucram.ro, până de curând, 9 din 10 aplicanți pentru un job nu au primit vreun răspuns din partea companiilor unde au aplicat pentru un loc de muncă. Însă, în ultimii ani a existat o îmbunătățire a feedback-ului din partea angajatorului, iar 73% (aproape 3 sferturi) dintre participanți au răspuns afirmativ când au fost întrebați dacă li s-a comunicat un refuz în urma interviului susținut.

„Până nu demult, participarea la un interviu, în special la unul care nu se concretiza cu obținerea unui loc de muncă, rămânea la stadiul de incertitudine, singurul răspuns pe care un candidat îl primea fiind clasicul și aproape mereu inutilul ‘vă sunăm noi.’ Rezultatele celui mai recent sondaj arată că, de-a lungul timpului, 91,4% dintre candidați — altfel spus, 9 din 10 candidați — nu au primit niciun fel de răspuns din partea companiilor la care au participat la un interviu. În ultimii câțiva ani însă, a existat o îmbunătățire în ceea ce privețte feedbackul din partea angajatorului, fie el negativ sau pozitiv. Aproape 73% dintre participanții la sondajul UndeLucrăm.ro au răspuns afirmativ când au fost întrebați dacă în ultima vreme li s-a comunicat un refuz în privința angajării după un interviu susținut”, se menționează în analiză.

În ceea ce privește modalitatea de comunicare post-interviu cu angajatorul, contrar tendinței la nivel mondial, românii încă preferă să li se comunice verbal, prin telefon informațiile necesare sau rezultatele. Doar 54% au optat pentru modalitățile de comunicare moderne ca mesageria instant sau emailul.

„În urma sondajului, putem constata o evoluție a relației angajator-candidat în ultimii ani, în special în ceea ce privește comunicarea răspunsurilor după un interviu. Din păcate, aceste răspunsuri își pierd utilitatea, dacă nu sunt însoțite de o motivare care să îl facă pe candidat să înțeleagă eventualele puncte slabe”, precizează reprezentanții undelucram.ro.

Sondajul a fost realizat pe un eșantion de aproximativ 750 de persoane, de către Undelucrăm.ro, proiect ce găzduiește informații despre mediul de lucru din România, informații oferite de persoane care interacționează sau au interacționat din punct de vedere profesional cu angajatori de pe piața locală. Proiectul oferă, de asemenea, informații de interes public din diverse domenii precum: resurse umane, piața locurilor de muncă, salarizare, structurate atât sub formă de articole, cât și sub forma unor discuții de tip forum.

1 COMENTARIU

  1. Pai, legea civila da dreptul angajatorilor privati sa selecteze pe cine doresc dupa cum si pe ce criterii doresc ei fara explicatii, astfel incat sa poata fi perfect lagala pana si angajarea pe „ochi frumosi ” , deoarece este din „banii particulari ai angajatoului ” si nu publici ai statului .
    De fapt, o „angajare perfecta ” este aceia cand tu , cel care soliciti angajarea, sa faci in asa fel incat , tot timpul sa parti ( cel putin ) mai prost decat seful tau , altfel ai rupto-n „sfecla” !

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.