Ministrului Mediului, Graţiela Gavrilescu a declarat că se lucrează la un proiect de introducere a unei noi taxe de poluare.

„S-a constituit un grup de lucru în vederea calculului şi gândirii corecte, încât să găsim o metodă prin care maşinile care poluează, care au o normă de poluare mică şi emisii de dioxid de carbon mari, să plătească o taxă de poluare. În toate ţările europene se merge pe normă de emisii. Eu condider că nu trebuie să punem o taxă la prima înmatriculare. Este ca şi cum gândim înainte, punem căruţa înaintea boilor, noi trebuie să ştim în momentul în care facem o astfel de taxă cât circulă maşina respectivă într-o anumită perioadă de timp, astfel încât să pot să îi faci determinarea de astfel de emisii”, a declarat ministrului Mediului, Graţiela Gavrilescu.

Conform ministrului Mediului,  decizia de introducere a unei noi taxe vine după ce s-a constatat că în România numărul autoturismelor vechi aduse din străinătate a crescut semnificativ anul acesta după renunţarea la taxa de prima înmatriculare, de la 146.000 cât au fost în 2016 la 350.000 anul acesta.

Totuşi Gavrilescu spune că nu vrea să revină la taxa de primă înmatriculare aşa că analizează o altă variantă de aplicare a taxei de poluare.

“O să ţinem cont de trei criterii – respectiv de capacitatea cilindrică, cea la care este impozitată orice maşină, norma de poluare şi al treilea – emisiile pe care le dau le dă fiecare autovehicul. Deocamdată nu avem o formă finală, analiza vreau să fie extrem de bine făcută comparativ cu tot ceea ce există în Uninea Europeană şi adecvată la ceea ce se întâmplă în România”, a mai declarat Graţiela Gavrilescu.

 

1 COMENTARIU

  1. Bun… dar sper ca nu doar masinile si utilajele aduse din strainatate vor plati aceasta „taxa” !
    De acord ca trebuie sa se ia niste masuri de limitare al poluatorilor si cei care „polueaza” sa plateasca dupa principiul de drept al mediului si anume ca ” poluatorul plateste ” ( pentru mediu nu pentru buzunarele producatorilor de automobile si ale politrucilor, asa cum este astazi ) .
    Cel mai corect este sa fie ori introduse in impozitul anual platit, pentru absolut toti astfel de detinatori de mijloace auto-imnatriculate, neinmatriculate, agricole ori de alte utilaje… SAU introduse ( CEL MAO CORECT ) in consumul de combustibili, ptr ca polueaza nu doar cei care circula pe drumurile publice , ci deopotriva, ba poate chiar mai tare polueaza utilajele agricole, de constructii si alte lucrari, care nu sunt inmatriculate si care circula pe hotar sau in alta parte , decat cei care circula pe drumurile pubLice si care nu sunt inmatriculate, DAR CARE CONSUMA COMBUSTIBILI AUTO de care nu pot circula altfel si este parghia cea mai sigura si mai volubila de a controla ” poluarea ” .
    Haideti sa nu ne ascundem in spatele altei „taxe” care nu va fi pentru mediu, nici de aceasta data, cata vreme, nu vor plati decat cei care aduc masini din import, sau cei care au masinile inmatriculate. SE VA CONTUA DE FAPT INHIBAREA IMPORTATORILOR, sa determine populatia sa cumpere masinile fabricate aici la noi , ce ne tot invartim in jurul degetului ? Asta-i adevarul si se zbat de ceasul mortii sa blocheze acest fenomen, care efectiv a luat amploare si asta pentru ca romanii isi cumpara masini, asa dupa banii lor si nu dupa cum ar dori politrucii nostri, care au „salarii speciale ” si care-si pot permite orice masina si nu doar una jigarita de 2-3 sau 5 mii de euroi… uzata si care va costa mult mai scump la intretinere in timp, dar pe care incet… si sigur… oamenii o vor face, cu atatia bani de cati dispun.
    Puteti sa va dati „de-a dura” cat vreti, Dvs politrucii alesi si iubiti ai poporului, ca oamenii isi vor cumpara si in continuare masini, asa dupa banii pe care-i au .

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.