Exact 17.882 lei a fost profitul obţinut în 2013 de SC Lucrări Drumuri şi Poduri SA Bistriţa, societate aflată în subordinea Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud. Asta în condiţiile în care cheltuielile cu salariile celor trei directori şi cu îndemnizaţiile celor cinci membri ai Consiliului de Administraţie, dar şi AGA şi cenzori, s-au ridicat la un total de 247.211 lei, adică de aproape 14 ori mai mult decât beneficiul încasat anul trecut de companie.

Pentru acest an, LDP SA Bistriţa îşi propune să obţină un profit de circa un milion de lei.

Veniturile pe care şi le propune pentru 2014 SC LDP SA Bistriţa, societate aflată în subordinea Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, se ridică la exact 24 de milioane lei. În acelaşi timp, cheltuielile propuse sunt pe măsură, de 23.010.000 lei. În condiţiile date, conducerea LDP SA Bistriţa estimează ca la finele lui 2014 profitul brut se va ridica la 990.000 lei, deci de aproximativ 55 de ori mai mare faţă de cel obţinut la finele anului trecut.

Venituri vs. cheltuieli

Potrivit bugetului prezentat Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud de directorul LDP SA, Andrei Rusu, din suma totală propusă ca venituri ale societăţii anul acesta, 23.990.000 lei sunt venituri din exploatare, iar 10.000 lei sunt venituri financiare. Anul trecut, LDP SA şi-a propus să obţină venituri de peste 24 de milioane lei, însă a realizat numai 21.6161.880 milioane lei

Cheltuielile estimate anul acesta de conducerea LDP SA ajung la 23.010.000 lei, din care 22.610.000 lei sunt cheltuieli de exploatare, iar 400.000 lei sunt cheltuieli financiare.

În 2013, circa 85.000 lei au mers pe reclame şi sponsorizări, iar peste 1,4 milioane lei pe „alte cheltuieli”

La capitolul cheltuieli sunt câteva aspecte demne de luat în seamă, cu atât mai mult cu cât în bugetul prezentat Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud pentru 2014 se regăsesc date referitoare la sume cheltuite în anul precedent.

Astfel, la capitolul „cheltuieli cu alte servicii executate de terţi”, s-au cheltuit în 2013 nu mai puţin de 3.214.446 lei. Din acest total, 6.000 lei au mers pe consultanţă juridică, circa 82.000 au fost alocaţi pentru cheltuieli de protocol, reclamă şi publicitate (11.000 lei pentru protocol şi circa 71.000 lei pentru promovarea produselor). LDP SA a cheltuit bani şi pentru sponsorizări, în total 13.891 lei.

De asemenea, în 2013, circa 13.787 lei au fost cheltuiţi pentru diurne, 43.991 lei pentru taxe poştale şi telecomunicaţii, iar 271.764 lei pentru asigurare şi pază. Din totalul de 3.214.446 lei alocaţi la acelaşi capitol de „cheltuieli cu alte servicii executate de terţi”, aproape 50%, mai precis 1.472.191 lei reprezintă „alte cheltuieli”.

 

Rusu vrea să sponsorizeze sportul şi bisericile

Dar să vedem ce sume vor fi cheltuite anul acesta de LDP în cadrul aceluiaşi capitol „alte servicii executate de terţi” unde totalul este estimat la 3.387.000 lei, deci mai mare 172.554 lei faţă de 2013.

Astfel, cheltuielile pentru consultanţa juridică se dublează şi se estimează că anul acesta vor ajunge la 12.000 lei, în schimb cele pentru protocol, reclamă şi publicitate scad puţin, fiind estimată suma de 60.00 lei (10.000 pentru protocol, şi 50.000 reclamă şi publicitate). Ceva mai mici sunt şi cheltuielile pentru sponsorizări, însă dacă anul trecut nu se precizează în linii mari spre ce domenii au plecat banii respectivi, pentru 2014 aflăm că din totalul de 10.000 lei propuşi, 2.000 lei vor merge spre cluburi sportive, 2.000 lei sunt alocaţi spre unităţile de cult, şi tot atâţia bani vor fi cheltuiţi pentru ajutoare umanitare şi speciale, iar 4.000 sunt pentru „alte cheltuieli cu sponsorizarea”.

Pentru „diurne”, LDP SA vrea să cheltuiască anul acesta 15.000 lei, pentru taxe poştale şi telecomunicaţii – 45.000 lei, în timp ce pentru asigurare şi pază cheltuielile sunt estimate la 290.000 lei.

La fel ca şi în 2013, şi anul acesta jumătate din suma totală prevăzută la capitolul „cheltuieli cu alte servicii executate de terţi”, mai precis 1,6 milioane lei reprezintă „alte cheltuieli”, în traducere liberă „bani pentru zile negre”.

Membrii CA au încasat lunar 660 lei

Peste 4,12 milioane lei au fost cheltuiţi în 2013 de compania din subordinea Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud la capitolul „cheltuieli cu personalul”. Din acest total, circa 2,6 milioane lei reprezintă cheltuieli cu salariile de bază, iar 416.446 sunt bonusuri (tichete de masă, cheltuieli sociale şi alte cheltuieli conform contractului colectiv de muncă).

Cheltuielile aferente contractului de mandat şi a altor organe de conducere şi control, comisii şi comitete au ajuns anul trecut la suma de 247.211 lei, din care cei trei directori au încasat în total 199.981 lei. În ipoteza în care cei trei ar avea salarii egale (însă în realitate nu este aşa), atunci fiecare ar fi încasat lunar în medie 5.500 lei. Cheltuieli au fost şi pentru plata membrilor (cinci la număr) Consiliului de Administraţie a LDP SA, pentru care suma totală a ajuns în 2013 la 39.600 lei. Lunar, aceştia au încasat nu mai puţin de 660 lei. Ultima formulă a Consiliului de Administraţie este: Tiberiu Mocanu (PSD), Marius Paşca (PSD), Adrian Paşcu, Toader Răcilă (PP-DD), Rusu Andrei (PNL) – directorul general al LDP SA.

Alţi 7.630 lei s-au cheltuit pentru AGA (Adunarea Generală a Acţionarilor) şi cenzori.

Veniturile şefilor LDP vor fi mai mari în 2014

Anul acesta cheltuielile cu personalul vor fi ceva mai mari faţă de anul trecut, suma totală estimată fiind de aproape 4,3 milioane lei. Din acest total, aproape 3,1 milioane lei reprezintă cheltuielile cu personalul, iar bonusurile sunt estimate la 338.000 lei.

În schimb, cheltuielile aferente contractului de mandat şi a altor organe de conducere şi control, comisii şi comitete vor fi anul acesta mai mari decât în 2013 cu aproximativ 35.000 lei. Vorbim astfel de suma de 282.200 lei, din care 209.000 lei reprezintă salariile directorilor, iar pentru membrii CA este prevăzută suma de 43.200 lei (720 lei lunar), în timp ce pentru AGA şi cenzori totalul ajunge la 30.000 lei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.