Fostul edil al Bistriţei, democrat-liberalul Vasile Moldovan, afirma, săptămâna trecută, că amenajările efectuate la ora actuală pe arterele municipiului nu respectă studiul de trafic realizat pe vremea când el era primarul municipiului. Scuarurile ce permiteau manevra de întoarcere de pe Bulevardul Republicii şi desfiinţarea trecerilor de pietoni nu erau incluse în studiul de trafic.
Sute de milioane de lei vechi, plătite în mandatul lui Vasile Moldovan, sunt astfel duse pe apa sâmbetei.

„Pe străzi circulaţia s-a îngreunat şi acest lucru este cât se poate de vizibil. În municipiul Bistriţa soluţia ar fi amenajarea de noi locuri de parcare, deoarece situaţia prezentă e destul de gravă. Pe majoritatea străzilor, din două benzi existente, se circulă pe o singură bandă, cealaltă este ocupată de maşini, şi clar că nu e vina oamenilor dacă locurile de parcare amenajate sunt insuficiente. Existenţa locurilor special amenajate pentru parcarea automobilelor ar reduce traficul cel puţin la jumătate”, a declarat pentru Gazeta de Bistriţa, fostul primar la municipiului, Vasile Moldovan.

Vasile Moldovan nemulţumit de primarul Ovidiu Creţu

„Studiul de trafic care a costat câteva sute de milioane, în lei vechi, nu s-a realizat,” a declarat Vasile Moldovan.
Lucrările care au avut loc în ultima perioada în Bistriţa nu au fost prevăzute de către specialiştii care au întocmit studiul de trafic, modificările de pe Bulevardul Independenţei şi de pe Republicii nefiind prevăzute.
Şoferii care circulă pe Bulevard nu se mai pot întoarce in zona străzii Ursului, manevra fiind “blocată” prin extinderea scuarului până în apropierea trecerii de pietoni. La fel s-a întâmplat şi cu scuarul din faţa Cinematografului Republicii care a fost închis, trecerea de pietoni fiind desfiinţată. În intersecţia cu strada Lalelelor situaţia este similară şi scuarul de aici fiind închis. De altfel, deşi scuarurile au rămas ca şi până acum, în intersecţia Republicii cu Zimbrului şi Eminescu nu mai este permis să întorci, această manevră putându-se face numai în capătul bulevardului, adică în fata Poliţiei.
Pe banda întâi nu va mai fi permisă parcarea, iar oprirea se va face în scuarurile amenajate recent. Aceste modificări, cu siguranţă nu sunt metode de fluidizare a traficului, deoarece deplasarea pentru a ajunge la diferite destinaţii este mai lungă.

Întrebat dacă i se pare oportună măsura blocării roţilor autoturismelor parcate neregulamentar fără să existe suficiente spaţii de parcare amenajate, fostul primar al municipiului Bistriţa, Vasile Moldovan este de părere ca „metoda este nejustificată, este blocare de circulaţie şi nu este deloc o soluţie bună, pentru că în cazul în care proprietarul nu vine după maşină, situaţia este neschimbată, calea de trecere fiind în continuare blocată”.

Situaţia cere rezolvare urgentă

În municipiul Bistriţa maşinile parcate în locuri necorespunzătoare sunt fie blocate de către Poliţia Comunitară, fie ridicate, proprietarul fiind nevoit să îşi recupereze maşina achitând o anumita taxă. Cum poate să existe o astfel de lege având în vedere că nu există locuri de parcare special amenajate suficiente numărului de maşini existente în municipiu. Studiul pe trafic efectuat acum doi ani arată o nevoie urgentă de fluidizare a traficului, de amenajare de noi locuri de parcare şi posibilitatea ca deplasarea bistriţenilor să se transforme dintr-una stresantă, de durată şi obositoare cum este în prezent, într-una relaxantă, rapidă şi posibilitatea găsirii unui loc de parcare. Astfel, ameninţarea aglomerării traficului în zona centrală a municipiului a făcut ca fosta administraţie bistriţeană să promită construirea a două parking-uri auto subterane în două zone de interes major – Parcul Mihai Eminescu şi Piaţa Petru Rareş.
Datorită faptului că parcul de maşini existent la nivelul municipiului a cunoscut o continuă şi accelerată creştere, ceea ce duce şi la creşterea necesarului de locuri de parcare, materializarea acestor idei ar fi constituit un lucru pozitiv şi extrem de benefic pentru municipiului Bistriţa, însă propunerea studiului de fezabilitate privind construirea unor parcuri sub – şi supraterane în zona Parcului Mihai Eminescu şi în spatele BCR nu s-a putut realiza, neobţinând la începutul lunii aprilie necesarul de voturi în actualul Consiliu local.
Mereu şoferii sunt acuzaţi de situaţia prezentă, dar cum ar putea fi de vină, când în Bistriţa sunt circa 9.700 de parcări amenajate, existente doar pe hârtie, deoarece în realitate numărul acestora este mult mai mic, pentru un număr aproximativ de 38.000 de maşini.
În ultima perioadă au fost amenajate noi spaţii de parcare, dar care reduc nesemnificativ traficul îngreunat. „Transformarea Pieţei Mici în parcare nu a fost decât o contribuire la reducerea spaţiului verde. Nu rezolvă 20 de locuri noi de parcare problema parcărilor din municipiu, e o contribuţie minoră!” a afirmat Vasile Moldovan.

Proiecte nerealizate

Autorităţile, pentru a evita blocajul, au făcut modificări pe ruta Independenţei – Republicii – 1 Decembrie – Calea Moldovei, însă este greu de înţeles la ce s-au gândit. În niciun caz la şoferi sau la pietoni. Limita de viteză pe Bulevard rămâne în continuare 30 de kilometri pe oră, unele treceri de pietoni s-au desfiinţat, iar scuarurile au fost închise treptat. Şoferii sunt foarte nemulţumiţi de aceste modificări în trafic, majoritatea preferând situaţia de dinaintea "marilor schimbări". Aceştia sunt nemulţumiţi şi de limita de viteză la 30km/h, spunând că trecerile de pietoni semaforizate ar fi cea mai bună soluţie, atât pentru pietoni, cât şi pentru şoferi. Prin această metodă, pietonii ar avea o mai mare siguranţă, iar şoferii ar circula în linişte, fără posibilitatea să le apară neprevăzut un pieton care se grăbeşte nici măcar întorcând capul în dreapta şi stânga, ieşind de după maşinile parcate jumătate pe trotuare, şi chiar imposibil de observat.
Multe proiecte în folosul cetăţeanului nu s-au continuat. Întrebat ce proiecte din mandatul său s-ar fi aşteptat ca actualul primar Ovidiu Creţu să le continue, Vasile Moldovan a precizat că: „Proiectul Bistriţa, oraş al pasajelor nu se regăseşte în actualul plan. Este un plan în legătura cu zona Centrului istoric, dar e departe de ceea ce doream. Creşterea obligatorie prin măsuri care se impun a suprafeţei de zonă verde pe cap de locuitor, iar acest lucru îl prevedeam prin creştere suprafeţei zonei verzi cu dezvoltarea de agrement, este încă nerealizat. De asemenea, doream extinderea parcărilor, dar în zona Pieţei Petru Rareş, Decebal, Casei Albe, precum şi modernizarea străzilor noi”.

Creţu, criticat şi de consilierii PD-L

Primarul Bistriţei, Ovidiu Creţu, nu a scăpat nici de criticile consilierilor locali democrat-liberali. Aceştia şi-au declarat nemulţumirea, săptămâna trecută, într-o conferinţă de presă, spunând că măsurile luate de edil au îngreunat şi mai mult circulaţia din municipiu. „Primarului i-au trebuit nouă luni ca să închidă pietonalul. Măsurile pe care le-a luat au îngreunat foarte mult circulaţia şi a încurcat pietonii. Vrem să avem un oraş prin care să se traverseze rapid, vrem ca bulevardele să fie benzi expres. Cred că măsurile trebuie să pornească de la cetăţeni” a declarat consilierul local Alin Seserman.

Gazeta de Bistriţa

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.