Peste două milioane lei, cheltuiţi de municipalitate prin atribuiri directe (II). Pârtia de schi, în prim plan

106

Peste două milioane de lei a cheltuit Primăria Bistriţa prin atribuirea de contracte directe în acest an. Sumele au variat de la cu puţin peste o mie de lei şi până la aproape 190.000 lei. Faţă de anul trecut, municipalitatea a cheltuit dublu prin atribuirea contractelor de acest fel.

 

În 2015, municipalitatea bistriţeană condusă de primarul Ovidiu Creţu a împărţit nu mai puţin de 50 de contracte prin atribuire directă, a căror valoare însumată depăşeşte 1,18 milioane lei. În 2016, numărul contractelor a fost la aproximativ jumătate în raport cu ceea ce s-a împărţit în anul precedent, însă valoarea acestora trece cu puţin peste un milion de lei.

Anul acesta, până pe data de 22 decembrie, municipalitatea bistriţeană a împărţit prin atribuire directă 36 de contracte, iar valoarea totală a acestora este de peste 2,1 milioane lei.

În numărul precedent al Gazeta de Bistriţa, v-am prezentat contractele acordate de municipalitatea bistriţeană prin atribuire directă în perioada ianuarie – iulie 2017. Continuăm cu restul perioadei, august – decembrie, să vedem în conturile căror firme au mai ajuns banii bistriţenilor şi mai ales pentru ce a cheltuit municipalitatea sumele respective. Trebuie să menţionăm că, sumele prezentate mai jos nu conţin TVA.

 

Bani pentru proiectare, dotare ambulanţă şi cadastru

În luna august, primii bani s-au îndreptat spre firma bistriţeană Drum Proiect SRL. Aceasta a primit un contract în valoare de 37.800 lei pentru servicii de proiectare pentru obiectivul de investiţii „Amenajare de străzi în zonele noi de locuinţe municipiul Bistriţa – str. Secundară 7 Sigmir”.

A urmat apoi un contract în valoare de 27.400 lei, care a fost atribuit firmei Deltamed SRL din Gilău, judeţul Cluj, pentru furnizare şi montare echipamente medicale pentru Ambulanţă (tip B2).

Alţi 90.450 lei au mers în conturile unei firme bucureştene. Este vorba mai precis despre SC Ramboll South East Europe SRL care a primit contractul pentru întocmirea documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în evidenţele de carte funciară a imobilelor – terenuri şi construcţii, proprietatea publică a municipiului Bistriţa. Licitaţia a fost împărţită în trei loturi, deci vorbim despre trei contracte subsecvente: lot1=27.800lei fără TVA, Lot2=30.350 lei fără TVA, lot3=32.300 lei fără TVA.

Reamintim că aceeaşi firmă a mai primit tot anul trecut, dar în luna ianuarie, un contract cu obiect identic, tot pentru întocmirea documentaţiilor cadastrale. În anii trecuţi, serviciile de cadastrare a terenurilor proprietate a municipiului Bistriţa au fost prestate de Blom Romania, după care a apărut pe firmament o firmă daneză – Ramboll Danmark SA, nimeni alta decât unul dintre asociaţii Blom Romania.

 

Supraveghere video pentru pârtie şi panouri de afişare a documentelor

Luna septembrie a debutat cu un contract în valoare de 27.880 lei pentru achiziţionarea, montarea şi punerea în funcţiune a unui sistem de supraveghere video pentru pârtia de schi de pe Dealul Cocoş din cadrul Complexului Sportiv Polivalent din Unirea, celebrul Wonderland. Contractul cu pricina a fost atribuit firmei bistriţene Elcom International SRL.

A urmat un contract în valoare de 22.400 lei pentru achiziţionarea şi montarea a zece panouri metalice de afişare a documentelor tehnice a lucrării de Cadastru General. Acesta a fost atribuit unei alte firme bistriţene, SC Asix-RO Prodcom SRL. Întâmplător sau nu, unul dintre cei doi ai Asix-RO Prodcom – Silviu Creţu – acestei firme este asociatul majoritar al Turmont King SRL.

Asix-RO Prodcom SRL a fost înfiinţată în 1997 şi are ca obiect activităţi ale agenţiilor de publicitate şi este deţinută de mama lui Silviu Creţu – Angelica Creţu. Cifrele de afaceri înregistrate de-a lungul anilor au fost destul de modeste ridicându-se la nivelul câtorva sute de mii de lei. Astfel, în 2015 cifra de afaceri s-a ridicat la 226.086 lei, în timp ce profitul net s-a cifrat la 1.587 lei, iar datoriile au ajuns la 741.698 lei. În 2016, firma a înregistrat o cifră de afaceri de 276.107 lei, un profit net de 3.825 lei şi datorii de 464.673 lei.

 

În octombrie, lozul cel mare a fost tras de amicul Tănase

Luna octombrie a fost una cu noroc pentru firma focşăneană SC Andan Impex SRL care a primit cel de-al doilea contract de la municipalitatea bistriţeană, însă ceva mai consistent faţă de cel anterior. Astfel, dacă în luna iulie Andan Impex SRL a primit un contract în valoare de 18.850 lei, de data aceasta suma care i-a intrat în conturi s-a cifrat la 29.850 lei. Obiectul contractului a fost acelaşi: sistem electronic de dirijare şi ordonare eliberare bonuri de ordine, acum destinat pentru Direcţia Economică Venituri din cadrul municipalităţii.

Un alt contract a fost atribuit tot în luna octombrie unei persoane fizice autorizate – Podişor Adrian Constantin PFA din Sîngeorz Băi – pentru servicii arhivistice şi de legătorie pentru Serviciul Public Comunitar de Evidenţa Persoanelor şi pentru arhitectul şef. Valoarea contractului s-a ridicat la 43.400 lei.

În aceeaşi lună octombrie, un alt contract a mers către una din firmele lui Dumitru Tănase – Euroalpin Bistriţa SRL. În valoare de 129.564 lei (aproape 30.000 de euro), contractul vizează prestarea serviciilor de operare a telescaunului de la pârtia de schi din Wonderland, în lunile noiembrie şi decembrie.

Pentru program normal de lucru, EuroAplin ar fi urmat să taxeze Primăria Bistriţa cu 33.786 de lei, fără TVA, iar pentru program suplimentar de lucru se mai adaugă încă 287 de lei pe oră, plus TVA. Program normal de funcţionare înseamnă de luni până vineri, între orele 8:00 şi 16:00.

Telescaunul are nevoie de 7 persoane pentru funcţionare: o persoană responsabilă cu verificarea tehnică a instalaţiilor, un şef de instalaţie, două persoane pentru acţionare, o persoană responsabilă de echipamentele mecanice, o persoană responsabilă de echipamentele electrice şi dispozitivele de siguranţă şi un agent de peron.

Aceştia nu au fost singurii bani care au intrat în conturile firmei lui Tănase. Astfel, pentru perioada ianuarie – martie 2017, EuroAlpin a mai încasat aproape 15.000 de euro pentru aceleaşi servicii, deşi nici atunci pârtia de schi n-a fost folosită.

Iarna trecută, EuroAlpin şi-a adjudecat tot ce a însemnat licitaţii pentru operaţionalizarea pârtiei de schi. A pus mâna pe operare, întreţinere şi revizie instalaţi de transport pe cablu, pe pregătire şi întreţinere pârtie şi pentru operarea instalaţiei de zăpadă şi pentru operarea şi exploatarea instalaţiei nocturne.

În total, EuroAlpin a încasat în jur de 25.000 de euro. Pentru a-şi justifica costurile, EuroAlpin s-a făcut niţel de râs, pornind nocturna în timpul zilei, pornind telescaunele deşi nu le putea folosi nimeni şi producea zăpadă, în ciuda faptului că temperaturile crescute o topeau în scurt timp.

EuroAplin a încasat peste 71.000 de lei pentru operare, întreţinere şi revizie instalaţie de transport pe cablu, 22.800 de lei pentru pregătire şi întreţinere pârtie şi pentru operarea instalaţiei de zăpadă şi 7.000 de lei pentru operarea şi exploatarea instalaţiei nocturne.

Noua firmă a lui Tănase a fost înfiinţată cu doar câteva luni înainte să pună mâna pe prima licitaţie, având ca obiect de activitate „alte transportul terestre de călători”.

Culmea, în timp record, EuroAlpin a reuşit să îşi specializeze oamenii fix în ce avea nevoie Creţu. Unii au dubii cu privire la existenţa acestor specializări. Cu 0 experienţă în domeniu şi niciun an măcar de funcţionare, noua firmă a lui Tănase a pus mâna pe licitaţie fără nicio problemă.

 

Indeco Soft, trei dintr-o lovitură

În luna noiembrie municipalitatea a atribuit direct trei contracte unei firme din Baia Mare – SC Indeco Soft SRL. Unul dintre acestea a avut ca obiect achiziţionarea şi implementarea unui program informatic de gestiune a documentelor, cu funcţionalităţi de integrare cu programele informatice existente şi a fost în valoare de 84.000 lei. Cel de-al doilea a avut o ţintă similară, dar pentru registrul agricol –  achiziţionarea şi implementarea unui program informatic de gestiune a registrului agricol, cu funcţionalităţi de integrare cu programele informatice existente, iar valoarea acestuia s-a ridicat la 41.000 lei. Cel de-al treilea contract a avut o valoare de doar 25.000 lei şi a vizat achiziţionarea unui program informatic dedicat unor activităţi specifice, cu scopul consultării (analize, sinteze,etc.) bazei de date geospaţiale.

Tot în penultima lună a anului trecut, municipalitatea a mai împărţit un contract unei firme clujene – SC Servselect SRL – în valoare de 126.025 lei, pentru furnizarea şi montarea sistemului de compensare a energiei reactive în Parcul Industrial Bistriţa Sud.

Un alt contract, în valoare de 22.000 lei, a fost primit de SC Toporaus SRL din Reghin, judeţul Mureş, pentru servicii de întocmire a documentaţiilor cadastrale pentru înscrierea în evidenţele de carte funciară a unor bunuri imobile (blocuri construite prin A.N.L. în zona Subcetate), precum şi apartamentarea acestora cu terenul aferent şi a trei străzi din municipiul Bistriţa.

bani

În decembrie… mărunţiş

În ultima lună din 2017, municipalitatea a atribuit direct un singur contract, de doar 26.240 lei. Acesta a fost primit de SC Essentiale Instal SRL din Târnăveni, pentru servicii de verificare tehnică periodică şi service a unui număr de 320 centrale termice de apartament montate în blocurile sociale din municipiul Bistriţa.

LĂSAȚI UN MESAJ