Peste 31,1 milioane lei a pus la bătaie Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud pentru modernizarea a 10 km de drum de pe DJ 162, între Archiud şi Sînmihaiu de Câmpie. Licitaţia pentru atribuirea contractului a fost lansată cu o lună în urmă, însă până la această dată nu este vreun amator înscris pe listă.

 

La jumătatea lunii septembrie, administraţia judeţeană a scos la licitaţie contractul aferent proiectului de modernizare a unui sector în lungime de circa 10 km de pe DJ 162, între Archiud şi Sînmihaiu de Câmpie, de la km 8+300 la km 18+526. Valoarea estimată a contractului este de 25.087.584 lei, fără TVA (peste 5,64 milioane euro).

Din suma totală estimată, 24.812.584 lei, fără TVA sunt alocaţi pentru execuţia propriu-zisă – sistem rutier şi acostamente, scurgerea apelor, drumuri laterale, podeţe, semnalizare rutieră, podeţe şi torenţi, lucrări de sprijinire, rigole carosabile accese, rigolă carosabilă, şanţuri permeate, rigolă carosabilă drumuri laterale, dren de fund de şanţ, cămine de vizitare, drumuri laterale şi acostamente consolidate, amenajare trecere la nivel cu calea ferată etc., conform DALI ce face parte integrantă din documentaţia de atribuire. Restul sumei – 275.000 lei – sunt banii estimaţi a fi necesari pentru serviciile de proiectare – faza PT+DDE+CS – care va cuprinde proiectul tehnic, detalii de execuţie, piese scrise şi desenate, documentaţia tehnică pentru obţinerea autorizaţiei de construire, avizelor şi acordurilor, caietele de sarcini semnate şi verificate ce vor trebui să fie explicite şi întocmite în concordanţă cu prevederile tehnice în vigoare la data întocmirii acestora, listele de cantităţi care se vor întocmi pe articole de deviz şi vor cuprinde lucrările necesare, conform DALI, devizul general, centralizatorul lucrărilor.

De aici rezultă că preţul estimat pentru un kilometru de drum modernizat se ridică la aproximativ 2,43 milioane lei, fără TVA, adică circa 547.000 de euro. Conform documentaţiei, investiţia se preconizează a fi realizată din bani pe care administraţia judeţeană speră să îi obţină de la Guvernul României, precum şi din bugetul judeţean.

Investiţia este teoretic împărţită în două loturi, unul vizează proiectarea şi modernizarea a doar circa 4 km de drum, iar cel de-al doilea lot restul de 6 km. Partea cea mai interesantă, conform memoriului tehnic, este durata prevăzută pentru execuţia lucrărilor propriu-zise. Astfel pentru lotul I – cel de aproximativ 4 km – se estimează că ar fi nevoie de nu mai puţin de 32 de luni calendaristice, adică circa doi ani şi jumătate. Eficienţa… 2 kilometri pe an modernizaţi. Lucrările pentru lotul al II-lea – în lungime de circa 6 km – s-ar desfăşura, conform aceluiaşi memoriu tehnic, pe parcursul a 38 de luni calendaristice, adică circa 3 ani şi o lună. Eficienţa, ca şi în cazul primului lot: 2 km de drum pe an, modernizaţi.

Pentru porţiunea de circa 10 km de drum judeţean pe care se vor desfăşura lucrările, pe lângă modernizarea propriu-zisă a carosabilului, vor fi efectuate lucrări şi pe porţiunile laterale. Astfel, drumurile laterale vor fi amenajate pe o porţiune de 25 m cu acelaşi sistem rutier ca şi la carosabil. De asemenea, scurgerea apelor va fi realizată prin şanţurile laterale, pereate sau rigole, în funcţie de necesităţi, în timp ce în zonele împădurite au fost prevăzute drenuri de fund de şanţ, precum şi cămine de vizitare la drenuri. Potrivit memoriului tehnic, podeţele existente vor fi demolate şi înlocuite cu altele noi, excepţie făcând cele de la capătul tronsonului de la Sînmihaiu de Câmpie din apropierea căii ferate, la care vor fi înlocuite doar parapetele. În total sunt proiectate 27 de podeţe. Totodată vor fi executate ziduri de sprijin în lungime totală de circa 900 m, în timp ce pe porţiuni ce însumează circa 1,6 km vor fi realizate fundaţii de tip L.

Potrivit datelor menţionate pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, agenţii economici care vor dori să se înscrie în cursa pentru adjudecarea contractului de aproximativ 3 milioane lei (cu TVA), trebuie să aibă o cifră medie globală de afaceri de minim 30 milioane lei, precum şi documentele care să probeze acest lucru. Totodată ofertanţii trebui să prezinte o listă a serviciilor prestate în ultimii trei ani (pentru proiectare), listă din care să rezulte că a prestat servicii similare contractului ce urmează a fi atribuit, a căror valoare cumulată a fost de minim 240.000 lei fără TVA, la nivelul a maxim 2 contracte. În ceea ce priveşte partea de execuţie, ofertanţii vor trebui să facă dovada că în ultimii 5 ani au executat lucrări similare celor solicitate prin documentaţia de atribuire, precum şi să prezinte o listăa lucrărilor executate în aceeaşi perioadă, listă din care să rezulte că a executat lucrări similare contractului ce urmează a fi atribuit a căror valoare cumulată a fost de minim 22 milioane lei fără TVA la nivelul a maxim trei contracte.

Pe lângă toate acestea, ofertanţii vor trebui să prezinte şi lista cu personalul specializat necesar pentru îndeplinirea contractului.

DJ 162 are o lungime totală de 45,240 km, pleacă din DN 15A, din Teaca spre Archiud, Stupini, Sînmihaiu de Câmpie (DJ 151), Miceştii de Câmpie, Silivaşu de Câmpie şi ajunge în DJ 173. O porţiune de circa 8,5 km, care uneşte localităţile Teaca şi Archiud, a fost modernizată, în etape, începând din 2013 încoace.

În 2013, Consiliul Judeţean a investit aproape 2 milioane de lei în modernizarea a 1,5 km de pe DJ 162 (tronsonul 1, dinspre Teaca), iar în 2014 au început lucrările de asfaltare pe alt sector al acestui drum, de 2,3 km, cu 3,5 milioane lei (tronsonul 3, dinspre Archiud), recepţionate în luna februarie a.c. Tronsonul 2, de 4,7 km, care uneşte cele două sectoare menţionate anterior, a fost finalizat în vara acestui an, valoarea sa fiind de 6 milioane lei. Constructor la primul tronson a fost SC LDP SA Bistriţa, iar la ultimele două – SC ARL SA Cluj.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.