Clujenii cheltuiesc anual zeci de mii de euro pentru a achizitiona produse de lux >>> În fiecare an firme cu greutate în domeniu îsi deschid reprezentante la Cluj >>> Piata este departe de a ajunge la saturatie.

Moda marcilor de lux, a devenit în ultimii ani  o eticheta a celor cu venituri mari si foarte mari. Din dorinta de a se evidentia în societate, bogatii Clujului, doresc mereu cea mai noua limuzina, cel mai nou telefon mobil aparute pe piata si daca acestea, nu au preturi cu multe zerouri la urma, nu sunt considerate a fi de calitate. Mai mult, daca firmele care produc aceste produse nu sunt considerate branduri (marci) de succes sunt evitate. Daca pâna acum câtiva ani, cumparam un  produs fara sa ne gândim daca numele firmei producatoare reprezinta o marca, astazi toata lumea cauta,  produsul de firma, chiar daca acesta presupune un cost mai ridicat  si uneori chiar un sacrificiu poate  nemeritat. Reprezentantele firmelor de marca, au câstigat tot mai mult teren  pe  piata Clujului.

<h5>Domeniul conceptual</h5>

Conceptul de "marca” rezuma destul de bine posibilitatile unui limbaj al consumului. Marca fiind  acel  semen distinctiv folosit de orice  firma pentru a-si deosebi produsele sau serviciile de cele identice altor firme. Semnele care pot fi folosite ca marci sunt urmatoarele: cuvinte, litere, cifre, reprezentari grafice, combinatii între aceste elemente, una sau mai multe reprezentari sonora sau alte asemenea elemente, forma produsului sau ambalajului acestuia. Toate produsele se propun atentiei printr-o sigla impusa: orice produs are o marca care se substituie uneori numelui obiectului.

Exista  câteva  conditii pe care trebuie sa le îndeplineasca o marca de succes: sa fie usor de pronuntat; sa fie usor de retinut; sa fie usor de reprezentat si sa fie atractiva în ceea ce priveste aspectul. De asemenea marca trebuie sa îndeplineasca conditiile legale pentru a putea fi înregistrata si protejata.

Cumpararea consta în achizitionarea bunurilor si serviciilor necesare, la un cost optim din surse competente si sigure.

<h5>Piata marcilor de lux din industria fashion</h5>

Industria hainelor de lux s-a dezvoltat si ea. Magazinele cu haine scumpe au împânzit piata autohtona, ajungând si la Cluj. Astfel, deschiderea centrelor comerciale Polus Center si Iulius Mall au adus la Cluj, cele mai cunoscute branduri internationale în materie de fashion. Calvin Klein, Starbucks si Stefanel si-au deschis reprezentante în aceste complexe clujene.De asemenea, Zara, Mango, Motivi, Sephora, Hervis, Bossini, Bam Boo au patruns de curând pe piata româneasca, aparând prima data pe piata din Cluj. Inditex, cel mai mare retailer de îmbracaminte din Europa si proprietarul brandului Zara,are deschise cinci magazine sub brandurile Zara, Pull and Bear, Bershka, Stradivarius si Oysho, în centrul comercial Polus City Center din Cluj-Napoca. Magazinele de la Cluj vor fi conduse direct de catre Inditex Group, au  precizat reprezentantii retailerului spaniol. Inditex a confirmat astfel intrarea sa directa pe piata locala, în conditiile în care pâna în prezent magazinele grupului au fost operate în franciza, de catre Azadea Group.Marca Peter Murray, originara din Portugalia, este prezenta în aproape toate tarile vest-europene, dar si în Orientul Mijlociu. În acest moment, Peter Murray încearca sa se impuna si pe piata tarilor din sudul si estul Europei, urmând ca, dupa România,  sa se orienteze spre tari precum Croatia, Serbia sau Muntenegru. Designerul din spatele firmei, Paulo Pinto, spunea ca nu vede moda ca  pe un produs, ci ca un mod de formare a individualitatii.. Faptul ca  au  ales  întâi  Clujul pentru deschiderea acestui magazin, nu este întamplator, deoarece linia Peter Murray  beneficieaza de o piata aflata într-o continua expansiune. De asemenea, el a afirmat ca si principalul sau concurent, Massimo Dutti, va deschide un magazin de profil în urbea de pe Somes. Paulo Pinto a subliniat la Cluj faptul ca exista o mare diferenta între firmele de brand, ca cel care îl reprezinta si cele de magazine, ca Zara. Putându-se prevedea o intensificare a concurentei pe domeniul…firmelor.

<h5>Masini de fite</h5>

Luxul este cel mai vizibil atunci când este pus pe patru roti. Numai anul trecut s-au vândut aproximativ 300 de limuzine. Firme exclusiviste si-au adus modelele la Cluj, pentru cei care se considera deosebiti. Astfel, anul trecut au fost cumparate la Cluj doar un Lexus, un Rover 75, un SAAB, doua Dodge-uri si sapte MiniOne-uri. Clujenii nu au solicitat nici un Cadillac, Hummer, Infiniti, Jaguar, Lamborghini, Maseratti, Porche sau Rolls-Royce. Singura consolare a clujenilor este ca aceste marci au fost achizitionate numai în Bucuresti. Clujul se poate mândri, alaturi de Brasov, cu achizitionarea unuia din singurele doua Rover 75 importate în România în 2006,ceea ce denota ca în Cluj sunt tot mai multi care au posibilitati financiare pentru achizitionarea unor asemenea masini. Audi este una dintre marcile care s-a impus clar în batalia pentru suprematie, privind segmentul de piata al masinilorde lux..Audi este numarul unu la categoria Premium, cele 185 de autoturisme achizitionate de clujeni plasand dealer-ul pe locul I si la nivel national prin prisma raportului vânzari/populatie. Clujul are o cota de piata de 44,15%, devansând alte orase. Cotate la preturi similare cu ale limuzinelor, autoturismele de teren sunt mai profitabile pentru clujeni. La nivel national, Clujul ocupa pozitia a opta cu cele 9654 de autoturisme achizitionate, fiind devansat de Bucuresti, cu aproape 96.000 de turisme vândute. Numarul autoturismelor de sute de mii de euro cumparate de români creste de la un an la altul.

<h5>Piata de lux a imobiliarelor</h5>

Scumpirea proprietatilor a fost în strânsa legatura cu dezvoltarea economica si cu deschiderea orasului catre investitorii straini. Clujul a ajuns astfel sa detina pozitia secunda în topul celor mai scumpe proprietati imobiliare, dupa Bucuresti. Cererea pentru locuinte este în continua crestere, oferta fiind limitata, se precizeaza într-o analiza realizata de  Edil. Desi preturile sunt foarte mari, se gasesc destui cumaparatori, care sa cumpere apartamente si case în zone rezidentiale. În Cluj a fost tranzactionata cea mai scumpa cladire din România, o vila din cartierul Andrei Muresanu, apreciata pentru finisajele interioare si pentru dotarile, gen candelabra din pietre Swarovski  . În ultima perioada, chiar si segmental de mobila si decoratiuni interioare de lux acunoscut o adevarata explozie, fiind prezente pe piata marci ca: Versace Home, Minotti, Poltrona Frau, Rosenthal, Christian Lacroix Home, Bvlgari Home – tendinta fiind una ascendenta si în continuare.

Parfumurile, luxul cu miros de marca

Magazinele cu parfumuri scumpe au împânzit piata autohtona, ajungând si la Cluj. Chiar daca parfumurile de marca sunt foarte scumpe, tot mai multi clujeni au devenit  cumparatori ai acestora. Deoarece daca sunt prea ieftine, nu inspira încredere, în schimb  daca  sunt  prea scumpe, multi vor sa se asigure ca au marca înregistrata. Unul dintre cadourile constante care, anul trecut,  au scos multi bani din buzunarele clujenilor au fost parfumurile de marca. Cele mai bine vândute fiind Chanel 5 si Hugo Boss. Operatorii de pe piata transilvaneana spun ca una dintre cele mai bune piete pentru desfacerea parfumurile de lux este Clujul. Ca dovada, în centrele comerciale, deschise de curând la Cluj, gasim magazine în care, parfumurile de marca atrag privirile si trezesc la viata simturile, celor care le cumpara. Exista însa si sectoare foarte slab dezvoltate local, cum ar fi cele de SPA, centrele moderne de întretinerea frumusetii, care în ultima perioada au ajuns si la Cluj. Exista doua asemenea centre în cadrul hotelurilor City Plaza si Opera Plaza. Brandurile internationale sunt slab vizibile, uneori, chiar inexistente, în sectorul hotelier. Acelasi lucru se întâmpla si în ceea ce priveste hrana organica sau de vinuri de lux, care la noi sunt mai putine.

Lenuta Petric

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.