O locomotivă cu aburi, fabricată la Reșița în primii ani după cel de-al doilea război mondial, va fi expusă în curând pe platoul din fața Gării CFR Bistrița. Aceasta face parte din seria CFR 150.000 realizată aproape identic după seria germană 50.

 

Platoul din fața gării va deveni gazda unei locomotive de epocă. La această oră, venerabila maşinărie este în drum spre Bistrița, plecată din Caransebeş, via Dej. Ea face parte din „Seria 150.000”, fabricate între 1946 şi 1961 la Reşița. Construită în 1948, locomotiva are inscripționată seria 150.010, ceea ce înseamnă că este a zecea dintre cele 282 iesite pe poarta fabricii„, a anunțat pe contul său de Facebook, președintele PNL Bistrița-Năsăud, Ioan Turc.

Primul popas la Bistrița va fi în secția „L 8”, unde va beneficia de anumite „îngrijiri” înainte de a fi expusă.

 

În primii ani de după cel de-al doilea război mondial datorita creșterii tonajelor trenurilor de marfă pe liniile cu profil greu se impunea dotarea cu noi locomotive. Pentru aceasta a fost adoptat tipul 1’ E, seria CFR 150.000 realizată aproape identic după seria germana 50. În total, din această serie au fost construite 282 de locomotive, în perioada 1946-1960, în Uzinele Reșița, dar și în Uzinele Malaxa, devenite apoi 23 August, din București.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.