Nou sistem de taxe auto după eliminarea timbrului de mediu

755

Reprezentanții producătorilor și importatorilor de automobile din România au afirmat, joi, într-o conferință de presă, că susțin introducerea unui sistem cumulativ de taxe, ca alternativă la eliminarea Timbrului de mediu, sistem care să cuprindă atât taxarea la înmatricularea unui autovehicul, cât și un impozit aplicat diferențiat pentru mașinile noi și cele rulate.

 

”Există deja de ceva vreme pe agenda APIA o inițiativă care presupune, în egală măsură, legiferarea intrării în țară a vehiculelor și, de asemenea, a posesiei. Asta înseamnă o taxare la înmatriculare și, în același timp, un impozit care să catalizeze interesul consumatorului pentru mașinile mai noi, mai puțin poluante. Asta este propunerea pe care o veți regăsi în mai toate statele din Europa, unde parcul auto național are niște indicatori civilizați. Propunerea cuprinde, practic, un impozit mai mic pentru mașinile noi și un impozit mai mare pentru mașinile vechi. APIA recomandă, deci, nu de acum, ci de câțiva ani, folosirea unui sistem cumulativ de taxe care să legifereze în egală măsură intrarea vehiculelor în țară și, totodată, posesia lor”, a declarat Cristian Milea, membru în Consiliul director al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), potrivit Agerpres.

2 COMENTARII

  1. Taxele în țările unde judecă lumea cât de cât se pun după capacitatea cilindrică a motorului nu după euro sau după maşină cât este de nouă, pt-că eu nu am nici o vînă că un producător a scos până în 2007 maşini cu euro trei si altul trecea la euro cinci si cred că asa este normal.Însă la noi se calculează prima dată interesele si apoi nevoile, îi lăsăm pe cei care au bani de maşini noi cu motoare de trei patru mii cc să ne polueze gratis şi pe cel care se chinuie câțiva ani să strângă câțiva leuți pt o masină modestă îl ardem să simtă toată viața .

  2. Pai, ati vazut ca taxele pe care le-au desfiintzat, n-au fost nicidecum pentru poluare si mediu ?!
    Toate au fost facute deghizat, in scopul inhibarii importurilor de masini second din strainatate . Nu zice nimeni ca producatorii romani nu fabrica automobile frumoase , noi si destul de bune, dar in raport cu veniturile populatiei, ele sunt foarte scumpe , de aceias-i cumpara oamenii masini second, din strainatate, care concura foarte bine cu ele indigene, fara probleme, dar care stau in gat industriasilor romani, care de fapt nu sunt ai Statului Roman ci sunt niste particulari, care fac ce vor pe banii lor , profiturile le scot afara din tzara si care nu ne avantajeaza pe noi in absolut nici un fel. Nu pentru a crea locuri de munca … au venit ei in Romania, sa fim seriosi, ci pentru ca aici mana de munca este ieftina si statul asta prost, ii scuteste de tot felul de impozite si „dari catre stat” in raport cu „nimurugul de roman ” .
    Daca se vrea introducerea altei taxe DE MEDIU , cel mai corect este ca ea sa fie inclusa in combustibilii auto si atunci, cine circula cu masina indiferent ca-i in spatiul public ori privat ( pe camp ) va plati pentru poluarea pe care o produce. Cu cat masina este de tehnologie mai veche ori motorul este de capacitate mai mare, va plati proportional cu consumul de conmubtibil utilizat si indirect cu gradul sau de poluare a atmosferei si naturii in ansamblul sau. Atunci, va plati toata lumea, indiferent ca are masina noua ori second, indiferent ca-i cumparat din Romania ori din strainatate, indiferent ca circula cu ea aici in Romania, pe spatiul public ori pe campuri, in mediul privat si/sau particular.
    Dar stati linistiti, ca imediat o sa-i „crape capatzana” cuiva din guvern cum sa faca sa puna alta taxa deghizata, nu va faceti griji si nu va puneti cu ” prostul nescolarizat. Cu „el” te lupti putin si ai scapat, dar lupta va fi colosala… cu ” prostul ” … care are scoala ” ! ( Stiti povestea ) .

LĂSAȚI UN MESAJ