Noi schimbări majore care vor influența viața tuturor șoferilor din România. Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) va publica, luni, pe propriul site, proiectul de Norme Metodologice privind aplicarea Legii RCA 132/2017, care va intra în vigoare pe 12 iulie.

Poate cea mai importantă modificare va fi legată de procentele de reducere/majorare de preţ în cadrul sistemului Bonus/Malus.

În prezent, atât pentru bonus cât și pentru malus, diferenţele se opresc la 32% plus sau minus comparative cu prima standard de bază. Cele opt clase de bonus şi opt de malus vor rămâne în continuare, ce se modifică sunt procentele cu care preţul unei poliţe poate să scadă sau să crească în funcţie de comportamentul şoferului în trafic. Astfel, noile norme metodologice permit o reducere cu maximum 50% a tarifului de bază al primei RCA pentru şoferii fără accidente în trafic şi o majorare cu până la 200% a tarifului de bază al primei RCA pentru şoferii cu mai multe clase de malus, scrie economica.net.

2 COMENTARII

  1. Asa DA… mai merge, numai ca tot nu este ok !
    1/. De ce sa avem noi aici la intern musai carte verde chiar daca nu vom circula cu masina niciodata in spatiul european si nu se poate face o asigurare ca pe vremea „impuscatului ” si adaptata dupa salariile noastre , cu aplicare aici in tzara ?
    2/. De ce musai aceasta RCA sa fie obligatorie 100% si sa contribuie toata lumea, solidar, la pagubele create de „berbecii ” soselelor ? De ce nu se imparte in doua, astfel ca 20% sa fie abligatorie si despagubirea sa fie tot de 20% din paguba de catre societatea de asigurare, iar celelalte 80% sa fie facultative si sa le plateasca cei vinovati de producerea accidentelor si daca vor ca despagubirile sa fie de 100% sa se asigure ei pentru aceasta diferenta, pe banii lor , astfel incat „berbecii soselelor ” ori sa fie atenti, sa respecte regulile de circulatie intocmai, sa renunte la stilul si metodele lor agresive in traficul rutier, ori n-au decat sa-si suporte ei, pe banii lor toate aceste pagube si nu sa fim noi toti cei disciplinati, solidari cu ei !?
    3/. De ce musai aceste RCA, sa se poata incheia doar de catre anumite societati, dintr-o lista „agreata” de cineva anume… si nu pot face asigurari toti cei care au un astfel de obiect de activitate lucrativa , ca toate sunt „afaceri ” si toata lumea are dreptul la acces pentru astfel de „afaceri ” , fara disciminare ?!
    4/. De ce nu se poate aplica principiul de drept comercial si civil de negociere a preturilor de asigurare , la incheierea politelor, astfel incat societatile sa aiba o concurentza deschisa si cine aplica preturi mari, sa ramana fara clienti , nu sa le dam noi apa la moara, unde sa stabileasca ei arbitrar niste preturi de iti este mai ieftin sa mergi cu TAXI decat sa-ti folosesti propria masina pe drumurile publice ?!
    5/. De ce trebuie noi sa le suportam taxa de carte verde, taxa de victime ale strazii, taxa de bonus-malus, taxa de profit, cheltuielile de administrare si de salarizare a personalului propriu societatilor de asigurare RCA si mai stiu eu ce dracu de adausuri fac ei, de politele ajung mai scumpe cu 400% fata de cat ar fi normal si real ?!
    Sunt multe DE CE -uri la care statul roman ar trebui sa ne protejeze, nu sa ne lase in „gura lupilor si al sacalilor ” din asigurari si sa mai lase deoparte teoria cu ” asa ne cere Comunitatea Europeana ” atata vreme cat nu circulam cu masinile in Europa… ( inafara tzarii ) !

  2. Povesti ! Asa din curiozitate am accesat „calculator de asigurari RCA ” on-line… si atat preturile cat si metodele de calcul, sunt acelasi, ca si inainte, fara sa se tina cont nici de faptul ca cineva nu are cazier de circulatie, ca nu a comis accidente, ca este sofer profesionist sau ca are vechime mare fara evenimente rutiere . Nu s-a schimbat nimic si teoria cu BONUSURILE sau MALUSURILE prevazute in lege sunt doar pe hartie , ca smecherii din asigurari nu le aplica . Singurul lucru care se aplica este faptul ca se fac totusi asigurari si pe cate o luna de zile, in rest… VAX !

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.