Vânzarea în pierdere a produselor în magazine poate aduce amenzi de până la 10.000 de lei. Sancţiunea este prevăzută în OUG 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață. Concret, firmele nu pot să-și vândă produsele pe sume egale sau mai mici decât cele pe care le-au plătit la achiziție, explică avocatnet.ro.

„Prin vânzare în pierdere, în sensul prezentei ordonanțe, se înțelege orice vânzare la un preț egal sau inferior costului de achiziție, astfel cum acesta este definit în reglementările legale în vigoare”, scrie în actul normativ. Totuși, interdicția nu este general valabilă, deoarece există și unele excepții. Astfel, vânzarea în pierdere este permisă comercianților doar în anumite situaţii, printre care vânzarea de lichidare, vânzarea de soldare sau vânzarea efectuată în magazinele sau depozitele de fabrică.

Dacă nu este vorba de una dintre situațiile enumerate mai sus, amenda aplicabilă, de către organele de control ale Ministerului Finanțelor, pentru vânzarea în pierdere, este cuprinsă între 2.000 și 10.000 de lei.

1 COMENTARIU

  1. Mai, sunteti „sanatosi la cap ” ? Pai decat sa i se „strice marfa” prin nevanzare, „patronatul” de ce nu poate decide sa vanda mai ieftin , chiar sub pretz… ca sa-si poata recupera cat de cat din „paguba” iminenta ? De ce-i musai ca el sa dea faliment si sa-si arunce „marfa ” la gunoi daca i se deterioreaza si nu mai poate fi vanduta ? Cine dr.acu mai are si astfel de idei ? „Omul” vinde si cumpara ce crede el necesar si daca nu este rentabil, vinde cum poate si alta data nu mai „produce” asa ceva… Asta inseamna „Piatza libera”… !!! Mai, cine dr.acu sunt „astia” cu astfel de „idei”… ?!!!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.