Ambulatoriul Integrat al Spitalului Judeţean de Urgenţă a devenit un fel de perlă de pe coroana lui Răducu, prilej de laudă și de mândrie. Nimic de zis, ce-i fain și lui Dumnezeu îi place. Jos pălăria! Dar ca la români, afară-i vopsit gardul, înăuntru-i leopardu’. Aşa cum am mai arătat recent, o vorbă circulă prin târg, cu privire la anumite neclarități privind situația terenului de sub ambulatoriu, poziția în ceață privind întabularea acestuia. Între timp alte vorbe care zboară prin urbe ne-au ajuns la urechi și ca atare le facem publice. Problema de data asta este legată de calitatea lucrărilor efectuate la acest obiectiv atât de mult lăudat și răslăudat. Cine știe dacă vreodată, în România, banii destinați pentru reabilitarea unui obiectiv oarecare vor fi folosiți până la ultimul „chior” și nu vor lua o altă destinație. Vorbim de cei 10%, zeciuiala, care reprezintă comisionul pentru orice lucrare cu bani publici, inclusiv cei europeni. Din această cauză orice lucrare de acest gen nu poate fi efectuată la standardele stabilite, deoarece o parte din bani dispar fără urmă. Și pe cale de consecinţă, calitatea lucrărilor are de suferit.

Problemele care au apărut la ambulatoriu nu sunt de acum, ele s-au ivit imediat după tăierea panglicii și a șampaniei cu care s-a stropit evenimentul. Ba o conductă plesnită la instalația de alimentare cu apă, de a fost nevoie să fie spart asfaltul turnat proaspăt în curtea interioară a ambulatoriului, ba țevi crăpate și inundații în clădirea în care funcționează Medicina Legală. Au mai fost şi niște uși montate invers față de cum ar fi normal și alte asemenea. Toate aceste mici defecte și deficiențe au trebuit remediate și toată această treabă a necesitat muncă dar și un cost aferent, evident suplimentar.

Acuma, chiar nu știm din ce bani s-au făcut aceste reparații, sau mici reajustări cum ar spune unii. Că de-a moca sigur nu, probabil că din ăia 10% care în orice lucrare publică făcută în România, dispar în buzunarele fără fund ale celor responsabili cu acest gen de lucrări.


Materialul din aceasta pagina a fost un pamflet, trebuie, asadar, tratat ca atare!

2 COMENTARII

  1. Pai… „Legea lui C-asa-i ” ( la noi ) . Oriunde, oricand si orice s-ar construi pe bani publici , ori adusi dinafara… ( cadou dat de cineva anume ) va fi permanent… si intotdeauna… ” facut de mantuiala ” !
    Asa am patit odata la un atelier mecanic, unde pe „asigurare” acestia mi-au reparat masina dupa ce am fost tamponat din spate… efectiv au dezdoit tablaria, mi-au umplut-o de chit si mi-au ” vacalit-o” … si cand am protestat, ce replica credeti ca mi-au dat si anume, ca „doara sunt bani platiti de asigurari”… ( vezi doamne, aia-i o plata aiurea… ca si cum ar fi fost de gratis … )

  2. Este o dezordine totala la Policlinica… la toate serviciile ! ( SI IN NICI UN CAZ DIN VINA DOCTORILOR … )
    Degeaba esti planificat la doctor, pentru o anumita ora, ca efectiv vin si se baga peste tine, tot felul de solicitari, ba de fise de starea sanatatii in vederea obtinerii permiselor de conducere auto, ba pentru testari psiho pentru casatorie, ba de port arme ptr vanatoare, ba una, ba alta… si cei planificati, trebuie sa astepte ore in sir cu batranii si bolnavii abia schiopatand si „strangand din fund” ( scuzati ) sa nu se scape cumva si sa nu „faca” pe ei, pana le vine randul… pe unii apuncandu-i „lesinul” …
    -De ce , pentru servicii catre populatie, cu sau fara contracost, nu se fac la „alte” ghiseie, separat de cele unde sunt planificati si asteapta bolnavii pentru tratament ori pentru consult medical de specialitate ???
    -De ce nu se creaza un numar unic de telefon , de planificare la doctorii din policlinica, pentru cei care se duc cu trimiteri de prima data… si care n-au „planificari” dinainte ( exact cum este de exemplu la Registrul Auto Roman… ) , sa nu mearga si sa NU stea lumea „claie peste gramada ” la usa doctorilor, care efectiv nu mai fac fata si fac… „fetze… fetze”… indurand nervii si injuriile celor care isi pierd randarea pana le vine randul … ?! ( Asta, mai ales pentru cei care vin de la „tzara”… si care stau „claie peste gramada ” la usa doctorilor… neavand nici o programare, dar care cu adevarat cu trimiteri de la medicii de familie , au si ei probleme medicale… De ce nu s-ar putea planifica telephonic, dinainte ? )
    Deci, cu alte cuvinte, ar trebui pentru serviciile, altele decat cele de consultare a bolnavilor, sa existe un etaj anume facut, cu ghiseie „specifice” acestor servicii, separate, publicul fara afectiuni medicale, sa nu se mai amestece cu cei bolnavi …
    SE POATE DOMNILOR MANAGERI ?
    De ce la cabinetele particulare de la Autogara de exemplu, in baza planificarii dinainte… in cel mult 1-2 ore oricine isi poate finaliza o fisa medicala si nu trebuie sa stai „la coada” dupa nimeni si nici nu deranjezi consultul si tratementul de specialitate acordat celor bolnavi ?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.