ASF a finalizat draftul legii RCA pe care l-a inaintat Comisiilor de buget din Parlament. Vicepresedintele ASF Marius Vorniceanu a prezentat draftul intr-o dezbatere pe tema RCA, organizata de Andreea Paul. Legea cuprinde mai multe modificari dintre care cele mai importante sunt urmatoarele:

– posibilitatea platirii politei RCA in rate

– posibilitatea de a suspenda polita RCA pentru perioada suspendarii dreptului de circulatie al vehiculului

– cresterea limitelor de despagubire pentru vatamarile corporale si deces

– introducerea compensarii directe cu titlu optional – soferii vor putea sa isi repare masina pe propria polita de asigurare, in cazul in care, de exemplu, ii este lovita de un sofer neasigurat.

– asiguratorul va trebui sa prezinte elementele de calcul privind modul de determinare a primei de asigurare

– introducerea rascumpararii primei de asigurare – „Pagubitul RCA, la cerere atunci cand are o dauna minora o poate achita el astfel incat sa nu se incarce cu un istoric negativ ulterior si sa ii creasca prima RCA”, a explicat deputatul PNL Andreea Paul, cea care a organizat joi o dezbatere pe tema acestei legi.

Transportatorii considera ca aceste modificari nu sunt insa suficiente. Presedintele Federatiei Operatorilor Romani de Transport, Augustin Hagiu a reclamat faptul ca legea nu prevede o cerinta importanta a transportatorilor – ASF sa fie obligat sa vina periodic, macar o data la trei luni, cu un pret de referinta pentru politele RCA, astfel incat piata sa fie tinuta sub control, si preturile sa nu explodeze de la an la an.

Vicepresedintele UNTRR Constantin Isac a reclamat ca acest proiect de lege nu vine sa rezolve problemele actuale ale transportatorilor, sufocati de preturile RCA. Acesta a amenintat cu proteste similare ciobanilor care au intrat in Parlament sa isi strige doleantele.

5 COMENTARII

  1. Politzele de asigurare – reasigurare RCA din Romania sunt de toata „caca”-ua si nu intzeleg de ce Statul Roman ii tine in bratza pe toti acesti „particulari”… si le „face jocul” , prin care astia cu nonsalantza si cu multa nerusinare, efectiv se imbogatzesc pe spatele soferilor , de care-si bat joc .
    Cel mai corect ar fi ca aceasta „solidaritate sofereasca” in caz de accidente, sa fie impartita in doua:
    – Cu o politza de SOLIDARITATE obligatorie ( PRIN EFECTUL LEGII ) , care pentru persoanele juridice sa fie maxim 500 de euro si pentru persoanele fizice cel mult 100 de euro ,anual – din care sa fie stabilit un anumit plafon maxim de despagubire ;
    – O alta politza DE SOLIDARITATE SUPLIMENTARA – FACULTATIVA , care sa fie facuta suplimentar, de soferii care si-o doresc , din care sa fie suportate pagubele peste acest plafon, in concurenta lor integrala . Cauzatorul accidentelor, daca nu are aceasta politza facultativa, sa fie obligat prin lege sa suporte EL pagubele produse. La fiecare eveniment rutier, daca nu are banii necesari pentru despagubire, sa I se retina si confiste pe loc, masina ( daca se mai poate valorifica ), bunurile de care dispune si/sau chiar si casa in care locuieste, statul prin politica sa de drept civil, sa sprijine recuperarea pagubelor in integralitatea sa, neconditionat.
    Apreciez ca astfel, multi soferi de slaba calitate, vitezomanii, viloentzii in traficul rutier, ori cei care sunt certati cu legea, se vor gandi foarte bine inainte de a se urca la volan, asupra preicolului la care se expun fizic si mai ales material .
    Nu mi se pare firesc si normal, ca soferii buni profesionisti, cei disciplinati si care respecta legea circulatiei in totalitatea ei si care niciodata nu au fost implicati in evenimentele rutiere in calitate de CAUZATORI ( vinovatzi ) , sa suporte din banii lor, aceasta „solidaritate ” de prost gust la accidente .
    Consider ca este suficient un procent de maxim 15-20 % din cuantumul pagubelor comise, sa fie suportat din „fondul OBLIGATORIU de solidaritate” si diferenta sa fie suportata de catre soferii „slabanogi”, violenti si indisciplinati , nu de catre toati conducatorii auto in ansamblu.
    Totodata, nu intzeleg de ce musai noi romanii, sa fim obligati sa facem asigurari tip „carte verde”… daca nu circulam cu masinile in strainatate si de ce sa nu fie ca pe vremea lui Ceausescu, cand pentru intern erau un fel de asigurari ( mai reduse ) si pentru strainatate erau ” carte verde” ( mai scumpe ) !
    Asa ca… este firesc si normal sa se „iasa in strada” si sa protesteze toata lumea, deoarece cuantumul acestor „asigurari” … deja au depasit orice bun simt !

  2. Cel mai corect ar fi sa se infiintzeze doua feluri de politze RCA si anume:
    Cel mai corect ar fi sa se infiintzeze doua feluri de politze RCA si anume:
    -1/.ASIGURARE DE SOLIDARITATE OBLIGATORIE , de CEL MULT 100 de euro anual pentru masinile persoanelor fizice, si de 500 euro pentru cele al persoanelor juridice ( de transport marfa sau persoane ca activitati lucrative ) ;
    -2/. ASIGURARE DE SOLIDARITATE FACULTATIVA , ca si in cazul caselor ( locuintelor ) , care sa suplineasca pe cea obigatorie, la aprecierea asiguratului .
    Asigurarea facultativa, sa opereze pentru un plafon minim de despagubire in caz de accidente si daca cuantumul trece de acest plafon, diferenta sa fie suportata
    -fie de catre cauzatorul accidentului din banii sai
    -fie de catre asigurarea de solidaritate facultativa suplimentara, pentru cei care o au.

    ARGUMENTE :
    1/.Prin aceasta masura, de frica faptului ca vor trebui fie sa se asigure suplimentar, fie foarte multi soferi antitalent sau care sunt certati cu legea, vor trebui sa plateasca pagubele din banii lor ( daca despagubirea trece de plafonul de solidaritate simpla) , fie s-ar „cumintzi” … fie ar renuntza efectiv sa mai conduca NEREGULAMENTAR SI/SAU AGRESIV pe drumurile publice ;
    2/.Nu mi se pare firesc si nici moral sa fim solidari la aceste despagubiri, cu toti soferii de slaba calitate, antitalent, sau cu cei foarte indisciplinatzi in traficul rutier si care figureaza la « circulatie » cu cazier auto ;
    3/.Actualmente, costurile politzelor de asigurare, sunt foarte exagerate si efectiv ii sufoca pe toti romanii . Din aceasta cauza, foarte multi, merg cu masina neasigurata , la risc. Este similar daca vreti cu rezistenta oamenilor la preturile foarte ridicate, in a nu cumpara nimic si in a fi reticenti la scumpirile facute de comercianti ;
    4/.Cu cat preturile POLITELOR DE ASIGURARE DE SOLIDARITATE OBLIGATORIE ar fi mai „modeste” si plafonate la anumit cuantum de despagubire, cu atat s-ar vinde mai multe politze de asigurare ( de solidaritate simpla , prin efectul legii ) si soferii nu ar mai ocoli calea legala. ( Ceva de genul politei pentru casele de locuit, cand exista un plafon minim de 20 euro si pentru cine doreste mai mult, isi face si asigurarea facultativa complexa )…
    Totodata ar mai fi 2 problem si anume :
    1/. De ce sa ne facem obligatoriu asigurare „carte verde” daca efectiv circulam cu masinile numai aici in tzara si nu mergem in afara ei ? ;
    2/.De ce este musai sa ne solidarizam OBLIGATORIU ( IN TOTALITATE ) TOTI SOFERII la despagubirile integrale pentru pagubele create prin accidentele de circulatie si sa nu fie obligati la acest lucru, doar soferii cu antecedente si care nu sunt in stare sa CONDUCA UN AUTOVEHICUL, in mod regulamentar SI FARA SA FIE CAUZATORI AI ACCIDENTELOR DE CIRCULATIE ?

  3. Ce eva mirati ? Sunt sigur ca toate aceste societati de asigurare, cotizeaza baban la „jaburile” parlamentarilor, sau la „fondurile partidelor de la guvernare ” , ca acestia sa-i sustina si sa forteze lumea sa faca polite de asigurare cu obligatii cat mai mici,dar la preturi cat mai mari. Astia-s in stare sa faca legea sa fie obligata lumea sa se asigure chiar daca masina nu-i inmatriculata deloc, prin insasi faptul ca cineva o detine. Dupa cat se vede, pe parlamentarii nosti nu-i doare nicaieri, pentru ca ei au bani destui si nu le pasa de cuantumul asigurarilor sau al taxelor de drum.
    Exact cum a sesizat antecomentatorul de mai sus, prin astfel de sustineri al politicii societatilor de asigurari, sunt tinuti in traficul rutier, tot felul de soferi slabanogi, fara talent in conducerea masinii , precum si tot felul de nelegiuiti, care se bazeaza pe solidaritatea aia sociala si obligatorie prin lege, in caz de accidente . Soferii buni profesionisti, cei cu experienta , fara caziere de circulatie si cei care conduc prudent si cu respectarea legii , n-au decat sa cotizeze pana le sar capacele …

  4. Ramane „cum am stabilit ” … Prostii platesc si societatile de asigurare se imbogatesc si statului nu-i pasa de batjocura care se itampla cu cei care au masini !

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.