Consiliul Județean Bistrița-Năsăud a lansat din timp în acest an licitațiile pentru furnizarea laptelui și a cornurilor pentru elevii bistrițeni. Costurile estimate ale celor două licitații este de peste 6 milioane de lei. Radu Moldovan vrea să le asigure tinerilor aproape 6 milioane de cornuri și porții de lapte.

 

Cele două licitații au fost lansate încă din luna iulie de baronul Emil Radu Moldovan. Prima procedură este intitulată ”FURNIZAREA LAPTE UHT PENTRU ELEVII DIN ÎNVATAM NTUL PRIMAR SI GIMNAZIAL DE STAT SI PRIVAT, PRECUM SI PENTRU COPIII PRESCOLARI DIN GRADINITELE DE STAT SI PRIVATE CU PROGRAM NORMAL DE 4 ORE, LA NIVELUL JUDETULUI BISTRITA-NASAUD, PENTRU ANUL SCOLAR 2015-2016.” Valoarea acesteia este de 3,8 milioane de lei fără TVA. Anul trecut valoarea procedurii a fost de 3,9 milioane de lei fără TVA. Numai că în anul precedent a fost TVA de 24 de procente, iar acuma taxa pe valoare adăugată s-a redus la 9%.  A doua procedură este intitulată ”FURNIZAREA PRODUSE DE PANIFICATIE PENTRU ELEVII DIN ÎNVATAM NTUL PRIMAR SI GIMNAZIAL DE STAT SI PRIVAT, PRECUM SI PENTRU COPIII PRESCOLARI DIN GRADINITELE DE STAT SI PRIVATE CU PROGRAM NORMAL DE 4 ORE, LA NIVELUL JUDETULUI BISTRITA-NASAUD, PENTRU ANUL SCOLAR 2015-2016.” Valoarea contractului este de 1,9 milioane de lei.

 

Precedentul întârzierii

Baronul pesedist Radu Moldovan, președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, a întârziat anul trecut cu cel puțin o lună licitația pentru merele elevilor. Se pare că nimănui nu-i pasă prea tare de acest lucru. În ceea ce privește licitația pentru cornuri, toate contractele s-au dus la aceeași firmă: Media Pop Art. Coincidență sau nu, firma aceasta a câștigat și unul dintre loturile de anul trecut, la doar câteva luni de la înființare. Valoarea totală a contractelor 1,7 milioane de lei. Aceeași firmă a câștigat și licitații în județele Satu Mare, Alba și nu numai, arătam anterior.

 

Firma înființată anul trecut cu profit de 4 mii de lei

Societatea Media Pop Art a fost înființată în 09.04.2013. Cifra de afaceri a societății este de 3,5 milioane de lei, iar profitul este de 4.075 de lei. Pentru că așa se fac banii din panificație.

”FURNIZAREA DE PRODUSE DE PANIFICATIE PENTRU ELEVII DIN INVATAMANTUL PRIMAR SI GIMNAZIAL DE STAT SI PRIVAT, PRECUM SI PENTRU COPIII PRESCOLARI DIN GRADINITELE DE STAT SI PRIVATE CU PROGRAM NORMAL DE 4 ORE, LA NIVELUL JUDETULUI BISTRITA-NASAUD, PENTRU ANUL SCOLAR 2014- 2015” este numele contractului atribuit societății Media Pop Art. Firma este deținută de Pop Ana și este din Turda.

În schimb, licitația intitulată ”Furnizare mere în cadrul „Programului de încurajare a consumului de fructe în şcoli” pentru anul scolar 2014- 2015, judeţul Bistriţa Năsăud” este încă în fază de ofertare. Vă dați seama că s-ar putea să mai treacă încă o lună până când elevii să primească fructe. Contractul este estimat la jumătate de milion de lei.

Judeţul Satu Mare prin Consiliul Judeţean Satu Mare a procedat în data de 14 octombrie 2014 la semnarea acordurilor-cadru şi a contractelor subsecvente având ca obiect furnizarea produselor lactate pentru elevii din învăţământul primar şi gimnazial de stat şi privat, precum şi pentru copiii preşcolari din grădiniţele de stat şi private cu program normal de 4 ore din judeţul Satu Mare, cu operatorul economic SC MEDIA POP ART SRL, Turda, declarat câştigător în urma finalizării procedurii de licitaţie deschisă, cu etapă finală de licitaţie electronică, se arată pe site-ul https://portalsm.ro.

 

Anul trecut, contract de șase milioane de lei

Aproximativ şase milioane lei a pus la bătaie Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud (CJ BN) pentru laptele şi cornul elevilor din Bistriţa-Năsăud, se arăta anul trecut într-un articol.

Câştigătorul licitaţiei pentru distribuţia de produse lactate în şcolile din judeţul nostru a fost desemnat în termenul propus de administraţia judeţeană, însă nu la fel s-a întâmplat şi în ceea ce priveşte produsele de panificaţie, caz în care abia zilele acestea va fi desemnată firma sau firmele câştigătoare.

Administraţia judeţeană nu a vrut să fie prinsă pe picior greşit aşa cum s-a întâmplat anul trecut şi a pregătit relativ din timp licitaţiile pentru programul dedicat elevilor claselor I-VIII, „Laptele şi cornul”. Astfel că, la începutul lunii iulie, CJ BN a lansat două licitaţii pentru achiziţionarea de cornuri şi lapte pentru elevii din clasele primare şi ciclul gimnazial. În acest sens, administraţia judeţeană a pus la bătaie circa şase milioane lei, mai mult cu un milion de lei faţă de anul 2012.

 

Contract împărţit în cinci loturi

În ceea ce priveşte achiziţia de lapte pentru elevi din cadrul programului, CJ BN a estimat contractul la o valoare totală de 4.038.611 lei, fără TVA. De fapt vorbim aici nu de un singur contract, ci de cinci, fiindcă administraţia judeţeană a împărţit achiziţia în cinci loturi. Astfel, în primul lot (zona Bistriţa) vor fi distribuite într-un an şcolar 2.563.912 cutii, în lotul 2 (Sângeorz-Băi) – 1.084.910 cutii; lot 3 (Beclean)- 998.224 cutii; lot 4 (Năsăud) – 1.132.258 cutii şi în lot 5 (Teaca – Lechinţa) – 631.188 cutii. Dacă vorbim de bani, CJ BN a prevăzut pentru lotul 1- 800.000 lei fără TVA, lotul 2- 350.000 lei fără TVA, lotul 3- 300.000 lei fără TVA, lotul 4- 350.000 lei fără TVA, lotul 5 – 200.000 lei fără TVA.

De asemenea, ofertanţii trebuiau să demonstreze că media cifrei globale de afaceri în ultimii trei ani pentru fiecare lot a fost în valoare de minim 2.400.000 lei pentru lotul I, lotul 2 – 1.000.000 lei, lotul 3 – 900.000 lei, lotul 4 – 1.000.000 lei şi pentru lotul 5 – 500.000 lei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.