Cu ceva timp în urmă am sesizat că pe strada Faleză, intrată în modernizare, se construiește un trotuar cu lățimea de 80 cm (recunosc, un metru cu tot cu borduri) și am adus acest fapt la cunoștința publicului prin intermediul presei pentru ca bistrițenii să vadă pe ce se duc banii pe care-i plătesc anual actualei administrații care-i aruncă pe apa sâmbetei.

Se pare că nu i-a căzut prea bine primarului Crețu acest lucru iar într-o emisiune televizată a încercat să dreagă busuiocul zicând că dacă “se duce unul (adică eu) și aruncă o privire pe șantier și nu i se pare în regulă o chestie” nu trebuie băgat în seamă și că la final totul va fi bine.

Doar că lucrurile nu stau chiar așa pentru că vorbim de o investiție din bani publici și nu din banii personali ai primarului, ca urmare, aceasta trebuie să respecte legea și documentațiile aprobate.

În acea emisiune primarul a transformat printr-o „vrăjeală” trotuarul respectiv într-o pistă de biciclete cu lățimea de un metru. Acest lucru nu este posibil decât la nivel de fabulații deoarece studiul de fezabilitate pentru modernizarea străzii Faleză, aprobat în martie 2016 de către Consiliul Local al Municipiului Bistrița, prevede că “În lungul străzii s-au prevăzut trotuare pe ambele părți cu lățime de min 1,0 m pe partea stângă și de 1,50 m pe partea dreaptă. Trotuarul de pe partea dreaptă este dispus pe coronamentul digului până când cota trotuarului revine la cota drumului, punct în care trotuarul se va dispune lângă partea carosabilă”.

Din câte se poate observa, s-a aprobat un trotuar de 1,5 m și nu de 1 m. Este foarte evident că, în condițiile în care nu s-a respectat lățimea de 1,5 m pentru trotuarul de pe dig, nu s-au respectat nici indicatorii tehnico-economici aprobați prin studiul de fezabilitate (Trotuare din pavele autoblocante de 6 cm – 1835 mp/277,315 mii lei). Ce înseamnă asta? Nimic altceva decât încălcarea legii.

Practic, dacă condițiile din teren s-au schimbat prin faptul că Apele Române nu au dat aviz pentru trotuar de 1,5 m așa cum susține primarul, studiul de fezabilitate trebuia actualizat, lucru care nu s-a întâmplat. Dacă avizul de la Ape era solicitat la faza de elaborare a studiului de fezabilitate, atunci lucrurile ar fi fost clare și nu se ajungea în situația de față.

Mai mult decât atât, în nici un caz trotuarul de pe dig nu poate fi transformat în pistă de biciclete printr-o fabulație aruncată în public la televizor ci doar prin actualizarea studiului de fezabilitate, adică prin respectarea legii, fapt cu care primarul nu e obișnuit.

Nu ar fi prima dată când primarul își expune public fabulațiile. Face asta foarte des iar nevoia patologică a unor persoane de a altera adevărul, de a fabula, de a inventa povești care le avantajează” se numește mitomanie. Suferiți cumva domnule primar?

 

Ioan Peteleu, consilier municipal PNL

2 COMENTARII

  1. Ma ne-ati inebunit cu studiile voastre ” de fezabilitate ” … ! Faceti ma ceea ce trebuie facut si ceea ce este util pentru populatie si nu mai fu.te.ti atata apa-n piua… asa numai sa fiti voi ( PNL,PD si Ecologistii ) „Gica Contra” la orice .
    Ati fu.t.ut banii de pe „Centura Sud ” … si acuma fu.teti si alti bani… si va opuneti la orice este facut si proiect de PSD, doar asa… ca n-ati fost voi in stare sa faceti ceva bun cat ati fost la „butoane ” pe vremea ex-ului Base si Boc … !
    Domnule primar, ceea ce crezi dumneata ca este placut , de folos si util, fa stimate domn si nu mai pleca urechea la toti „Gica Contra” la orice … !
    Vedeti cum este si cu „Centura Sud ” , daca era facuta, acuma nu mai vedeai cozile interminabile de masini de la Unirea pana la Hanul Bistrita, care blocheaza efectiv circulatia prin cele 3 intersectii ale DN 17, cu DN 17/c, Cibela si Piatza Rusilor ( actualul Selgross) … Atata s-au zbatut ni.mu.rugii pana acesti bani au fost redirectionati la „altii” .

  2. Nu știu cine este acest domn și cum a ajuns să-și dea cu părerea prin mai multe gazete chiar dacă nu pare să fii făcut ceva pt. burg-ul nostru. Primarul nostru a făcut multe chiar dacă a mai și greșit. Oameni suntem.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.