Front politic comun: functionarii publici acuzati de coruptie, pasuiti la inchisoare cu suspendare

113

Senatori PNL, PSD şi UDMR vor ca funcţionarilor publici să nu li se mai suspende de drept raportul de serviciu în situaţia trimiterii în judecată pentru săvârşirea unor fapte de corupţie, infracţiuni cu intenţie sau infracţiuni contra umanităţii, potrivit unui proiect de lege, depus la Senat.

“Articolul 94 alin. (1) litera m) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici (…) se abrogă”, potrivit iniţiativei legislative depuse de senatorii PNL Răducu Filipescu şi Mircea Cazan, senatorul PSD Eugen Teodorovici şi senatorul UDMR Cseke Attila.

Funcţionarii publici sunt discriminaţi faţă de alte categorii de personal care îşi desfăşoară activitatea în aceeaşi instituţie publică prin articolul 94 alin. (1) litera m), susţine senatorul PNL Răducu Flipescu, potrivit expunerii de motive a iniţiativei legislative.

„În instituţiile publice desfăşurându-şi activitatea atât funcţionari publici, cât şi personal contractual, dar şi aleşi locali, pentru egalitate de tratament, este necesară modificarea Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, în sensul abrogării art. 94 alin (1) litera m) care, prevede, pentru funcţionarii publici, suspendarea de drept a raportului de serviciu în situaţia trimiterii în judecată pentru săvârşirea unor infracţiuni de natura celor prevăzute la art. 54 litera h), ceea ce reprezintă, în opinia noastră, discriminarea funcţionarilor publici faţă de celelalte categorii de personal care îşi desfăşoară activitatea în aceeaşi instituţie publică”, susţine Răducu Filipescu, în expunerea de motive a proiectului de lege.

Articolul 54 din Statutul funcţionarilor publici, la litera h), stabileşte o persoană poate ocupa o funcţie publică, dacă “nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie şi de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice”.

“Apreciem că prevederile articoluluiu 94 alin (1) litera m) ale Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici trebuie să fie în concordanţă cu prevederile Codului Muncii, cu cele ale Legii nr. 393/2004 (Statutul aleşilor locali-n.r.) şi cele ale Legii nr. 215/2001 (Legea administraţiei publice locale-n.r.)”, spune Filipescu.

În Codul Muncii este prevăzută suspendarea de drept a raportului de muncă în cazul arestării preventive, nu în cazul trimiterii în judecată; Statutul aleşilor locali prevede suspendarea mandatului, în cazul în care alesul nu respectă declaraţia privind interesele personale în termenele prevăzute de lege; consilierii locali sunt suspendaţi de drept numai în cazul arestului preventiv, nu şi în cazul trimiterii în judecată, la fel fiind tratată şi instituţia primarului la articolul 71 alin (1) şi (4) din aceeaşi lege, precum şi cea a consilierului judeţean la articolul 100, argumentează senatorul PNL, potrivit sursei citate.

Prezumpţia de nevinovăţie a funcţionarilor publici este anulată de articolul 94 alin (1) litera m) din Legea 188/1999, mai spune Filipescu.

LĂSAȚI UN MESAJ