După 7 ani primăria lui Creţu cere acordul de mediu pentru Centrul intermodal

333

La doi ani după ce Ovidiu Creţu a anunţat că se pregăteşte să depună un proiect care va fi finanţat din fonduri europene, investiţie menită să decongestioneze traficul din zonă gării şi autogării din Bistriţa, municipalitatea pe care o conduce a reuşit să mai facă un pas: să solicite acordul de Mediu de la Agenţia pentru Protecţia Mediului Bistriţa-Năsăud. Viteza cu care a înaintat acest proiect este demnă de una de melc, având în vedere că primul anunţ prin care edilul bistriţean şi-a arătat intenţia de a realiza o astfel de investiţie în municipiu datează de prin 2010.

 

În noiembrie 2010, municipalitatea condusă de Ovidiu Creţu lansa licitaţia pentru atribuirea contractului pentru întocmirea Planului Urbanistic Zonal str. Gării – str. Rodnei. Pentru această documentaţie, primăria a cheltuit 14.900 lei, fără TVA. Odată cu aprobarea Planului Urbanistic General în 2013, în documentaţia respectivă era deja inclus în acesta. Însă PUZ-ul propriu-zis care face referire la centrul intermodal din Bistriţa a fost aprobat de consilierii locali abia în ianuarie 2015, când a apărut într-o variantă mult mai extinsă , aici fiind incluse străzile Gării, Rodnei Industriei, Arţarilor, Trandafirilor, Tărpiului, Narciselor, B-dul Decebal.

 

Documentaţia tehnico-economică, peste jumătate de milion de lei

La începutul lunii decembrie 2015, Primăria Bistriţa a lansat licitaţie cu privire la atribuirea contractului privind elaborarea documentaţiei tehnico-economice pentru Centrul Intermodal de transport public, valoarea estimată a contractului fiind de766.893,6, fără TVA. În final, contractul a fost atribuit unei firme din Bucureşti, Tractebel Engineering SA, care a avut o ofertă de 529.157 lei. Numele acestei firme este implicat într-un dosar de deschis de DNA, anul trecut, pe numele primarului din Sfântu Gheorghe, Antal Arpad Andras, acesta fiind suspectat că ar fi utilizat în alte scopuri creditele garantate din fonduri publice sau care urmează să fie rambursate din fonduri publice, dacă fapta este săvârşită în scopul obţinerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri ori alte foloase necuvenite.Tractebel Engineering SA este urmărită penal în dosarul respectiv pentru complicitate la infracţiunea comisă de primar.

Asociaţii societăţii sunt: GDF Suez Energy Services International SA, cu sediul social în Belgia, 1180, Bruxelles, care deţine o acţiune (0,0001% din capitalul social), şi Tractebel Engineering SA, cu sediul în Belgia, Bruxelles, care deţine 43.040 de acţiuni (99,9999% din capitalul social).

primaria bistrita nou

Cere acordul de mediu

La începutul lunii februarie anul acesta, municipalitatea a depus o solicitare la Agenţia pentru protecţia Mediului pentru acordul de mediu, în vederea depunerii proiectului pentru finanţare din fonduri europene prin programul Operaţional Regional 2014 – 2020.

Potrivit documentaţiei postată pe site-ul APM BN pentru dezbatere publică, amplasamentul are suprafaţa de 25.000 m² şi prevede:

  1. realizarea unei platforme supraterane care să preia funcţiunea autogării, platformă cu suprafaţa de 3.926,766 m², amplasată deasupra căii ferate la o înălţime de 10,5 m

– pe platformă sunt prevăzute continuitatea drumului peste calea ferată şi spaţiul destinat autogării;
– drumul principal va avea lăţimea părţii carosabile de 7 m şi trotuare de câte 0,75 m pe ambele părţi, trotuare separate de carosabil prin borduri de beton;
– spaţiul destinat autogării va avea 12 locuri de îmbarcare-debarcare autobuze, 6 locuri pentru taxi, o staţie pentru mijloace de transport în comun şi un drum cu lăţimea de 7 m pentru deplasarea autobuzelor;
– conectarea drumului principal cu autogara se va face printr-un sens giratoriu cu diametrul inelului central de 8 m, cu un spaţiu de siguranţă de 1 m şi o bandă cu lăţime de 6 m;
– pentru accesul pietonilor sunt prevăzute scări de acces şi lifturi în partea de NV şi SE, peroane şi trotuare cu lăţime de minim 1,5 m, acoperite; platforma se va închide pe exterior;
– pentru apele pluviale se vor face guri de scurgere interconectate, printr-un sistem de tubulatură fixată de structura de rezistenţă, la canalizarea existentă;

  1. rampe şi viaducte de acces la platforma supraterană – de pe străzile Gării şi Tărpiului

– rampa dinspre str. Gării va avea lungimea de 43,1 m, lăţimea părţii carosabile de 6 m (pentru a se evita exproprierile) şi trotuare de câte 0,75 m pe ambele părţi, trotuare separate de carosabil prin borduri de beton; rampa va fi continuată cu un viaduct cu lungimea de 113 m;
– rampa dinspre str. Tărpiului va avea lungimea de 46 m, lăţimea părţii carosabile de 7 m şi trotuare de câte 0,75 m pe ambele părţi, trotuare separate de carosabil prin borduri de beton; rampa va fi continuată cu un viaduct cu lungimea de 104 m;

  1. lucrări pentru sistematizarea traficului în zonă:
  • îmbunătăţirea sensului giratoriu existent la intersecţia dintre str. Gării şi B-dul Decebal
    – noul sens giratoriu va avea diametrul inelului central de 16 m, cu un spaţiu de siguranţă de 1 m şi 2 benzi cu lăţime de 4,2 m;
    – partea centrală va fi spaţiu verde, iar pe zona de siguranţă sunt prevăzute pavele din beton;
    • devierea străzii Gării pe zona afectată de rampa de acces şi realizarea a 2 străzi de o parte şi de alta a rampei
    – se realizează între intersecţiile străzii Gării cu B-dul Decebal şi cu strada Rodnei;
    – străzile laterale rampei de acces pe platformă vor avea lăţime de 3,5 m şi trotuare de minim 1,5 m separate de partea carosabilă prin borduri de beton;
    – asigurarea legăturii dintre străzile amplasate de o parte şi de alta a rampei şi viaductului, se va face prin realizarea unei bretele sub viaduct;
    • amenajarea Aleii Trandafirilor pe zona de racord cu str. Gării
    – se va reface intersecţia dintre banda de circulaţie din partea dreaptă a pasajului şi Aleea Trandafirilor;
    – se va reface racordarea cu păstrarea lăţimii actuale a străzii şi aducerea la cotă;
    – se vor reface trotuarele pe zona de racord: trotuarele vor avea lăţime de 1,5 m separate de partea carosabilă prin borduri de beton
    • reamenajarea intersecţiei dintre str. Gării şi str. Rodnei
    – se va reface intersecţia dintre banda de circulaţie din partea stângă a pasajului şi str. Rodnei;
    – se va reface racordarea cu păstrarea lăţimii actuale a străzilor şi aducerea la cotă;
    – se vor reface trotuarele pe zona de racord: trotuarele vor avea lăţime de 1,5 m separate de partea carosabilă prin borduri de beton;
    • reamenajarea intersecţiei dintre str. Gării şi str. Arţarilor
    – se va reface intersecţia dintre cele 2 străzi, cu păstrarea cotei actuale;
    – partea carosabilă va avea 7 m lăţime; trotuarele vor avea lăţime de minim 1,5 m separate de partea carosabilă prin borduri de beton;
    • amenajare sens giratoriu la intersecţia străzilor Industriei şi Tărpiului
    – noul sens giratoriu va avea diametrul inelului central de 8 m, cu un spaţiu de siguranţă de 1 m şi o bandă cu lăţime de 4,2 m;
    – partea centrală va fi spaţiu verde, iar pe zona de siguranţă sunt prevăzute pavele din beton;
    • reamenajarea intersecţiei dintre str. Tărpiului şi str. Griviţei
    – pentru asigurarea legăturii dintre străzile amplasate de o parte şi de alta a rampei şi viaductului, se va amenaja o intersecţie sub viaduct;
    – intersecţia va păstra cota actuală a străzii Tărpiului şi lăţimea actuală a străzii Griviţei
    • devierea străzii Tărpiului pe zona afectată de rampa de acces şi realizarea a 2 străzi de o parte şi de alta a rampei
    – se realizează între intersecţiile străzii Tărpiului cu strada Industriei şi cu strada Griviţei;
    – străzile laterale vor avea lăţime de 3 m şi trotuare de minim 0,75 m separate de partea carosabilă prin borduri de beton
    • amenajare sens giratoriu la intersecţia străzilor Narciselor şi Tărpiului
    – noul sens giratoriu va avea diametrul inelului central de 8 m, cu un spaţiu de siguranţă de 1 m şi o bandă cu lăţime de 4,2 m;
    – partea centrală va fi spaţiu verde, iar pe zona de siguranţă sunt prevăzute pavele din beton;
  1. clădire centru intermodal – se au în vedere 2 variante:

– Varianta 1: realizare clădire S+P+2E cu suprafaţa de 1000 m², cu structură din beton armat (diafragme, stâlpi, grinzi, plăci), acoperiş tip terasă şi pereţi cortină
– Varianta 2: realizarea unei zone închise la nivelul platformei, parter, cu suprafaţa de 445 m², cu structură metalică (cadre cu stâlpi şi grinzi), acoperiş din panouri sandwich şi pereţi cortină
Utilităţi: – vor fi asigurate prin racordare la reţelele din zonă: alimentare cu apă, canalizare, canalizare pluvială, energie electrică, gaz;

În zona de implementare a proiectului este propus, de către Municipiul Bistriţa, proiectul de realizare a parcării subterane din Piaţa Mihai Eminescu, str. M. Eminescu – Bulevardul Republicii – str. Gării, parcare cu capacitate de 243 locuri, pe un amplasament cu suprafaţa de 9.274 m².

LĂSAȚI UN MESAJ