Chiar dacă criza economică e în toi, angajaţii Serviciului Mecanizare din cadrul Direcţiei de Servicii Publice a Primăriei Bistriţa se vor muta, începând de anul viitor, într-un sediu nou nouţ, ce va fi dotat alăturat şi cu spălătorie plus vopsitorie.
Întreaga investiţie ajunge la 1,2 milioane lei( n. r. – 12 miliarde de lei vechi), suma fiind alocată până acum din bugetul municipal – 300.000 de lei (trei miliarde lei vechi) pentru studiul de fezabilitate, proiectul tehnic şi începerea lucrărilor. Locul vacant lăsat de cei care se vor muta în casă nouă, va fi ocupat cel mai probabil de cei 50 de poliţişti comunitari ai Primăriei municipiului Bistriţa.

Anul trecut, Direcţia de Servicii Publice din cadrul Primăriei Bistriţa a venit cu propunerea construirii unui sediu nou, în care să activeze Serviciul de Mecanizare, situat în prezent pe strada Constantin Dobrogeanu Gherea din Bistriţa. Propunerea a vizat ridicarea unui sediu pe strada Victor Babeş, lângă staţia de asfaltare, acolo unde parchează maşinile mari ale Direcţiei de Servicii Publice. Zis şi făcut! Consiliul Local Bistriţa a aprobat anul acesta alocarea a trei miliarde de lei vechi pentru întocmirea studiului de fezabilitate, proiectare şi demararea lucrărilor în zona unde va trona noua clădire a Primăriei Bistriţa. Intenţia vizează în special mutarea întregului personal al Serviciului Mecanizare într-un singur loc, dat fiind faptul că sediul de reparaţii auto este acum în centrul oraşului, iar unii cetăţeni ar fi reclamat, se pare, activitatea maşinilor de mare tonaj în acea zonă. Toate bune, doar că lucrurile s-au cam întins, iar investiţia a ajuns la 12 miliarde de lei vechi, bani care vor fi alocaţi din bugetul municipiului Bistriţa, mai exact din veniturile proprii ale Direcţiei de Servicii Publice, cel puţin aşa este intenţia. Noul sediu, pe care municipalitatea intenţionează să-l construiască în strada Victor Babeş, va avea jos, la parter, ateliere, iar sus, birouri pentru şefi. Anexat clădirii, Direcţia de Servicii Publice şi-a propus şi realizarea unei spălătorii expres destinată maşinilor primăriei, dar şi unei vopsitorii. După cele trei miliarde alocate, anul viitor Primăria Bistriţa va trebuie să rezerve alte nouă miliarde de lei vechi, bani necesari finalizării noii clădiri. Cât priveşte spaţiul care va rămâne gol, odată ce Serviciul de Mecanizare al Direcţie de Servicii Publice se va muta, acesta va fi ocupat foarte probabil de Poliţia Comunitară a Primăriei Bistriţa, sector în care activează în prezent 50 de angajaţi.

Viceprimarul Avram vrea să mute toată Direcţia de Servicii Publice, directorul Creţiu infirmă

Potrivit viceprimarului Bistriţei, George Avram, noua clădire a Direcţiei de Servicii Publice va ridicată pe strada Victor Babeş.
„Anul trecut a fost luată decizia de construire a acestei clădiri, iar prima sumă a fost gândită pentru bugetul de anul acesta. Intenţionăm să-i mutăm acolo pe cei de pe strada Constantin Dobrogeanu Gherea. Toată Direcţia de Servicii Publice şi toate birourile Direcţiei vor fi acolo (n. r. – în noul sediu din strada Victor Babeş), inclusiv directorul executiv. Sus la etaj vor fi birourile, iar jos vor fi atelierele de întreţinere a parcului auto”, a declarat pentru Gazeta de Bistriţa, viceprimarul George Avram.
În schimb, directorul executiv al Direcţiei de Servicii Publice din cadrul Primăriei Bistriţa, Ioan Creţiu, spune altceva. „Nu va fi o clădire a Direcţiei de Servicii Publice. Este vorba de atelierele de reparaţii ale Serviciului Mecanizare, situat pe strada Constantin Dobrogeanu Gherea, în centrul municipiului. Primăria şi Consiliul Local a interzis accesul în centrul istoric, iar noi avem un atelier de reparaţii acolo, cu utilajele şi autovehiculele Primăriei. Am propus această soluţie, de a muta atelierele de reparaţii, şi am prins şi o spălătorie pentru a spăla vehiculele primăriei acolo ca să nu mai cheltuim bani la alte spălătorii. Deci acolo (n. r – pe strada Victor Babeş) vor fi magaziile pentru Serviciul Mecanizare, cele de uleiuri, de combustibil, şi am prevăzut să facem pe lângă clădire, o spălătorie şi o vopsitorie. Vor fi mutate şi birourile Serviciului Mecanizare, şeful de coloană şi gestionarul. Direcţia de Servicii Publice cu toate birourile, rămâne pe strada Liviu Rebreanu la Nr. 2-4”, a explicat directorul Ioan Creţiu. Potrivit acestuia, în noua clădire îşi vor desfăşura activitatea un număr de 52 de angajaţi ai Direcţiei de Servicii Publice, reprezentând Serviciul Mecanizare cu şef de serviciu, gestionar, şef de coloană, şoferi, tractorişti, mecanici de utilaje şi mecanici de la atelierul de reparaţii.

Birourile Direcţiei de Servicii Publice, tot pe Liviu Rebreanu rămân

Construirea noului sediu aparţinând de Primăria Bistriţa nu vizează însă câteva servicii din cadrul Direcţie: Serviciul Aprovizionare, Serviciul Financiar, Transport, inclusiv biroul directorului executiv, care vor rămâne în continuare pe strada Liviu Rebreanu, la nr. 2-4. Sediul de pe Pietonal este al Primăriei Bistriţa, iar potrivit lui directorului executiv al Direcţiei de Servicii Publice, Ioan Creţiu, locaţia este una acceptabilă. „Toate imobilele de acolo sunt gestionate de Direcţia de Patrimoniu. Acolo trebuie făcute reparaţii capitale şi la imobilul respectiv, pentru că nu s-au făcut decât reparaţii curente în timp. Noi funcţionăm acolo cu birourile Direcţiei de Servicii Publice din anul 1994, de când s-a înfiinţat Direcţia de Administrare a Domeniului Public. Este într-adevăr un proiect mai vechi de consolidare, de reparaţii capitale a sediului, dar deocamdată nu au fost fonduri ca să se aloce şi să se poată face aceste reparaţii. Dar nu sunt probleme… s-a mai zugrăvit, am mai reparat, am mai vopsit, deci sunt condiţii acceptabile. Anul acesta, noi (n. r – angajaţii Direcţiei de Servicii Publice) am avut în program să schimbăm acolo sistemul de încălzire, de exemplu din sobe de gaz, să schimbăm cu centrală termică, cu radiatoare, ca să reducem şi consumul. Apărând ordonanţa prin iunie cu reducerea de 20% a cheltuielilor materiale, am renunţat la această lucrare, cel puţin anul acesta”, a spus Ioan Creţiu.  

„Păi da’ stă bine parcul acolo?”

Primăria Bistriţa are nevoie acută de noua clădire de pe strada Victor Babeş, cel puţin aşa consideră viceprimarul George Avram. „Păi nu este nevoie să se mute parcul auto de acolo de pe Dobrogeanu Gherea? Dar stă bine parcul acolo? Circulă maşinile prin centrul oraşului, pentru că acolo sunt atelierele. Aşa că mutăm într-un singur loc şi atelierele şi birourile”, a venit explicaţia viceprimarului.
Directorul executiv al Direcţiei de Servicii Publice, Ioan Creţiu, justifică necesitatea construirii noului sediu şi ca urmare a reclamaţiilor venite de la cetăţeni. „Pe strada Victor Babeş, lângă staţia de asfaltare, parchează utilajele şi maşinile mari, deci ele parchează în zona în care noi vrem să construim această clădire, şi atunci va fi şi tot colectivul în acea zonă ca să nu fie dispersat. Apoi, funcţionând în centrul istoric al oraşului nu mai puteam să tot circulăm, pentru că au fost şi sesizări de la cetăţeni care au reclamat că lor li se impune de municipalitate să nu facă nu ştiu ce, iar Primăria Bistriţa are atelier de reparaţii în centrul istoric”, a afirmat Creţiu.

Noul sediu va costa bugetul local 12 miliarde lei vechi din „grămada mare”

Până acum, Consiliul Local Bistriţa a alocat de la bugetul local suma de trei miliarde de lei vechi pentru întocmirea studiului de fezabilitate, proiectare şi începerea lucrărilor la noul sediu aparţinând Primăriei Bistriţa, din strada Victor Babeş.
Potrivit directorului executiv al Direcţiei de Servicii Publice, Ioan Creţiu, întreaga investiţie se ridică la suma de 12 miliarde de lei vechi. „Deci s-a aprobat în Consiliul Local să aducem anul acesta venituri de şase miliarde de lei vechi, prin lucrările pe care le executăm la terţe persoane juridice, fizice prin toate serviciile pe care le avem. Însă, banii aceştia din venituri proprii intră tot în bugetul local. Dar noi, din cele şase miliarde, trei miliarde le-am propus pentru construirea atelierului de reparaţii. Deci putem spune că banii sunt din venituri proprii, dar intră tot la grămada mare (n. r – bugetul local). Cele trei miliarde sunt într-o primă fază, că atât a aprobat Consiliul Local. Din aceşti bani s-a întocmit studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic, pentru că lucrarea a fost aprobată pe investiţii. Toată lucrarea este estimată la 12 miliarde de lei vechi. Dar noi nu ştiu dacă ajungem chiar la 12 miliarde, cam 10 miliarde maxim credem, pentru că nu ne costă decât materialele, deoarece personalul îl avem, iar majoritatea lucrărilor le facem în regie proprie. Deci nu plătim TVA, care acum e 24%, şi nu plătim beneficiu, cum ar trebui plătit în cazul unei firme angajate”, a declarat pentru Gazeta de Bistriţa, directorul executiv al Direcţiei de Servicii Publice, Ioan Creţiu.
Anul viitor, Primăria Bistriţa va aloca din bugetul local o nouă tranşă de bani necesară continuării şi finalizării lucrărilor la noul sediu. Chiar dacă reprezentanţii municipalităţii susţin că încă nu ştiu de câţi bani va mai fi nevoie, un calcul simplu, după suma estimată în urma studiului de fezabilitate, arată că Primăria Bistriţa va trebuie să pună deoparte alte nouă miliarde de lei vechi pentru o singură investiţie. „Se va face o suplimentare anul viitor, dar nu putem estima de pe acum de ce sumă va mai fi vorba, dar oricum nu le vom da noi bani, că doar vin din veniturile lor (n. r –a celor de la Direcţia de Servicii Publice), proprii. Anul viitor va fi un buget nou, vedem atunci câţi bani le mai trebuie pentru continuarea lucrărilor şi vom decide atunci”, a spus viceprimarul Bistriţei, George Avram.

Culcuşul rămas vacant, rezervat Poliţiei Comunitare

Spaţiul de pe strada Dobrogeanu Gherea care va fi „cedat” de angajaţii Serviciului de Mecanizare a Direcţiei de Servicii Publice odată cu mutarea lor, a fost deja rezervat de municipalitate pentru cei aproximativ 50 de angajaţi ai Poliţiei Comunitare.
„Pentru vechile ateliere, avem o parte din curte care este închiriată de la vecini. Acolo trebuie să gândim altceva. Posibil să se mute Poliţia Comunitară, însă încă nu ştim exact dacă va fi sau nu va fi aşa. Dar este foarte posibil, pentru că trebuie să găsim o locaţie şi Poliţiei Comunitare, că nu se pot desfăşura de la sediul pe care îl au ei acolo”, a mai precizat viceprimarul George Avram.
Direcţia de Servicii Publice a Primăriei Bistriţa are la ora actuală 310 angajaţi. Dintre aceştia, 41 de persoane sunt sezoniere, fiind angajate pe o perioadă determinată de şase luni în cadrul Serviciului de Străzi, a Serviciului Întreţinere Spaţii Verzi şi la Ştrandul Municipal „Codrişor”. Cu contracte pe perioadă nedeterminată, activează la Direcţia de Servicii Publice a Primăriei Bistriţa, 270 de angajaţi, dintre care 52 sunt la Serviciul Mecanizare, serviciu care va avea de anul viitor un sediu nou, în valoare de 12 miliarde de lei vechi.

Iulia Stupinean

1 COMENTARIU

  1. Conform OG 63 primaria Bistrita trebuie sa reduca numarul de personal pana la 650 de angajati .Daca acum are 1090 , inseamna ca 440 angajati trebuiesc disponibilizati . Daca disponibilizeaza 440 de angajati vor ramane birourile goale , atunci de ce mai construiesc sedii noi ?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.