Crăciun Silivan, unul din cei trei contestatari ai Centurii de Sud, a ajuns cu dosarul la CEDO. Bistriţeanul arată în documentele transmise Curţii Europene că prin soluţiile pronunţate în ultimii ani de instanţe, a fost vătămat în drepturile sale, în special în dreptul de proprietate, în condiţiile în care, deşi varianta 2 Sud de ocolire a municipiului Bistriţa nu este una legală, mai ales că CNADNR prevede altceva în Master Planul de Transport General. Cu toate acestea, de aproape 10 ani, terenul din proprietatea sa, aflat pe traseul pe care primarul Ovidiu Creţu ţine să îl realizeze pentru varianta de ocolire, este blocat de municipalitate, astfel încât nici nu poate construi pe el, dar nici nu îl poate vinde. Plăteşte în schimb, an de an, impozite şi taxe pentru acesta.

 

Deşi instanţele de judecată au anulat în 2010 hotărârea de consiliu local prin care a fost adoptat traseul 2 Sud Bistriţa, dat fiind faptul că intra pe o porţiune de 5 km prin intravilan pe unde existau deja construcţii, contrar legii, primarul Ovidiu Creţu s-a sucit şi s-a învârtit şi a introdus, în 2013, traseul centurii de sud în Planul Urbanistic General al Bistriţei, iar pentru asta a solicitat aviz de mediu de la Agenţia pentru Protecţia Mediului Bistriţa-Năsăud (APM BN). Declarativ, edilul a susţinut şi susţine că traseul inclus în OUG nu este acelaşi cu traseul anulat de instanţă în 2010.

După mai bine de doi ani de procese, timp în care instanţa a cerut din oficiu o expertiză din care să reiasă dacă traseul este sau nu identic cu cel din 2010. Deşi expertul a arătat că este acelaşi, instanţa, contrar probelor evidente, a dat câştig de cauză municipalităţii.


Afla mai multe detalii cumparand editia tiparita a Gazetei de Bistriţa.

2 COMENTARII

  1. Domnule Sulivan, cred c-o sa mori de acest necaz, care pana la urma se va realiza, ca nu reprezentati voi acesti ” Gica Contra ” … toata populatia din acest judet ( nu doar din Bistrita ) , care sustin construirea acestei ” centuri, curele, alei, sau trotuar ” cum dr.acu-i va zice si prin care se va ” scurge ” circulatia care efectiv intre Restaurantul „Serif ” din Unirea si Hanul Bistrita ( pe DN.17 sau mai precis E.576 ) este blocata intre orele de varf .
    Daca nu v-ati fi impotrivit ca na.ta.raii astazi deja soseaua era construita si pe ea ati fi circulat si voi toti acestia care nu stiti ce sa mai faceti si va bateti de ” ceasul mortii ” .
    Si pe vremea ” mitraliatului ” s-au impotrivit proprietarii , pe unde astazi este modernizata circulatia din vechea „centura ” ( de Nord ) … numai ca acolo „partidul care era in toate ” a ZIS… si … ZIS A RAMAS !

  2. Pentru carcotas
    Mumă-ta tea lepădat la marginea drumului fără să mai primești un nume ???
    Pentru tine și alții ca tine:
    „Pregatirea pentru constructia variantelor de ocolire Stei, Alesd (Sud si Nord), Miercurea Ciuc, Gheorgheni, Bistrita, Husi” din cadrul Programului Operational Sectorial – Transport 2007-2013
    Acesta era proiectul semnat de CNADNR cu societățile câștigătoare în urma licitațiilor.
    Pentru Bistrița:
    „Varianta ocolitoare Bistriţa (12,2 km), este localizată la intersecţia DN 17 (E58) cu DN 17C, în partea de Nord – Est a Podişului Transilvaniei. Obiectivul activităţii este de a revizui şi actualiza Studiul de Fezabilitate existent. Pentru Varianta ocolitoare Bistriţa a fost realizat un Studiu de Fezabilitate de către Consultantul Consilier Construct cu finanţare de la bugetul de stat. Studiul a fost finalizat în 2006 şi este disponibil în limba română.” ( 7,2 km lărgirea la 4 benzi a actualei centuri și de la Politub continuarea până la drumul Slătiniței și legătura la Livezile )
    Dacă susții că Bistrița putea avea deja o variantă de ocolire prin Pădurea Codrișor, spune care dintre cele de mai sus este finalizată și se circulă pe ea?
    Numai cei ca tine pot crede povești că cineva va finanța un drum la 12 milioane de euro / km, când standardul de cost pentru autostradă la deal este 4,8 milioane de euro/km.
    Cei care te mint și tu îi crezi, sunt din același aluat cu tine, ceea ce este explicabil, atâta puteți atâta dați.
    La viața locuitorilor de pe străzile: Mihai Viteazu, Ion Vidu, Codrișor, Viorelelor, Ghinzii, Valea Ghinzii, cărora le sunt amenințate casele, va-ți gândit ???
    În 12 mai 1970 în spatele stadionului o parte din Pădurea Codrișor a acoperit circa 2/3 din albia râului Bistrița. Atunci s-a intervenit cu efective și utilaje ale unităților militare din Zalău, Dej și Bistrița, salvând inundarea orașului. Și atunci s-a intervenit asupra solului la realizarea pârtiei de schi din Pădurea Codrișor ce a fost funcțională o iarnă.
    Doriți, voi susținătorii acestui traseu să se repete situția de atunci??? Spuneți-vă numele, dacă aveți curajul, ca să vă cunoască lumea.
    Sunt încă multe de spus, însă este nevoie de bună-credință și nu de vorbe-n vânt

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.