Municipalitatea bistriţeană este dispusă să cheltuiască 73.000 de lei pentru servicii de comunicare şi publicitate prin mijloace mass media. Contractul este scos la licitaţie, deschiderea ofertelor având loc zilele trecute. Înainte de închiderea ediţiei, comisia de licitaţie încă analiza singura ofertă depusă de SC Sepia Print SRL.

În 2011 şi 2012, contractele pentru servicii de publicitate au fost câştigate tot de SC Sepia Print SRL, cu 110.000 lei, respectiv 125.000 lei. Cei doi asociaţi ai firmei sunt aceiaşi cu ai unei alte firme – Grup Ares Design SRL – care a prestat servicii electorale pentru PSD.

 

 

Primăria Bistriţa a scos recent la licitaţie contractul pentru un pachet de servicii de comunicare şi publicitate prin mijloace mass media, de la presa scrisă până la televiziune. Pentru acest lucru a fost dispusă să cheltuiască de la buget 73.000 de lei. Oricum suma estimată pentru acest contract este mult mai mică în raport cu sumele puse la dispoziţie în ultimii doi ani. Astfel, în 2011 municipalitatea a estimat contractul la 300.000 lei, iar în 2012 la 167.000 lei.

 

Cifra de afaceri minimă e aproape egală cu valoarea estimată a contractului

 

Şi anul acesta, principalul criteriu de adjudecare a contractului este, aşa cum ne-am obişnuit, preţul cel mai scăzut. În ceea ce priveşte criteriile de eligibilitate, acestea nu diferă faţă de cele din anii anteriori, printre care cifra de afaceri pe ultimii trei ani să fie mai mare sau egală cu 70.000 lei. Practic valoarea estimată din acest an, de 73.000 lei, este aproape egală cu cifra de afaceri pretinsă de municipalitate drept criteriu. De asemenea, ofertanţii trebuie să fi avut încheiat un contract a cărui valoare să fie mai mare sau cel puţin 20.000 lei (fără TVA), care să confirme prestarea de servicii similare.

Indiferent de suma estimată pentru un astfel de contract de publicitate şi comunicare prin mijloace mass media, firma câştigătoare nu face mare lucru, decât să intermedieze contractele de publicitate cu Primăria Bistriţa. Practic câştigătorul trebuie să încheie înţelegeri contra cost cu instituţiile media şi va executa doar partea de tipografiere, fiind vorba de o agenţie de publicitate, până la urmă. Deşi are şi posibilitatea să solicite servicii similare pentru fiecare sector media – audio, video, presă scrisă – din comoditate, municipalitatea a scos la pachet toate serviciile de publicitate şi preferă să dea mână liberă unei singure firme.

 

În 2011, primăria a pus la dispoziţie 300.000 lei. Sepia a luat 110.000

 

În 2011, contractul pentru servicii de comunicare şi publicitate prin mijloace mass media a fost estimat la suma de 300.000 de lei. Firma desemnată drept câştigătoare a fost SC Sepia Print SRL, care de altfel a fost şi singurul ofertant. Surse ale Gazetei de Bistriţa afirmau la acea vreme că niciuna dintre firmele concurente nu a îndrăznit să depună oferte la licitaţia respectivă din cauză că Sepia Print avea un atu important: cei doi asociaţi – Flaviu Olinca şi Cristian Bumbu erau parteneri într-o altă firmă de publicitate, SC Grup Ares Design SRL, care prestase servicii pentru PSD în campania electorală. Pentru licitaţia de acum doi ani, responsabilii cu comunicarea din aparatul lui Creţu au întocmit un caiet de sarcini în care au specificat toate condiţiile pentru câştigarea contractului. Conform datelor culese de specialiştii primarului, grupul ţintă vizat de serviciile de comunicare şi publicitate este format din cetăţenii municipiului Bistriţa, instituţiile publice, organizaţiile non-guvernamentale de la nivel local, regional, central, internaţional, societăţi comerciale, agenţi economici şi investitori interesaţi de iniţiativele şi proiectele Primăriei municipiului Bistriţa.

Principalul criteriu de atribuire a fost preţul cel mai scăzut, însă o condiţie obligatorie în desemnarea firmei câştigătoare a fost informarea corectă, obiectivă şi în timp real a societăţii civile despre activitatea Primăriei municipiului Bistriţa, dar şi construirea, promovarea şi menţinerea unei imagini instituţionale pozitive.

Scopul urmărit consta în creşterea gradului de informare, conştientizare şi implicare a cetăţenilor în procesul de luare a deciziilor administrative şi în procesul de elaborare a actelor normative. Pentru ca serviciile de publicitate să fie de calitate, trebuia ca informaţia să ajungă la un număr cât mai mare de cetăţeni din raza administrativ teritorială a municipiului.

Deşi suma pusă la dispoziţie de primărie era de 300.000 lei, Sepia Print, singura firmă ofertantă, şi-a adjudecat contractul pentru servicii de publicitate cu 110.000 lei.

 

Anul trecut, Sepia a plusat la 125.000 lei

 

În 2012, filmul evenimentelor s-a repetat, în sensul că aceeaşi firmă – SC Sepia Print SRL a câştigat contractul pentru serviciile de publicitate şi mijloace de comunicare mass media, scos la licitaţie de Primăria Bistriţa.

Anul trecut însă, suma estimată de municipalitate a fost ceva mai redusă decât în 2011, de numai 167.000 de lei. Cu toate acestea, Sepia Print şi-a adjudecat contractul cu o ofertă mai piperată decât în 2011 – 125.000 lei.

 

Primăria are propriul ziar

 

Pe de altă parte, pentru buna comunicare cu cetăţenii, Primăria Bistriţa deţine în curtea sa propriul mijloc de informare. Odată cu instalarea în funcţia de primar, Ovidiu Creţu a dezvoltat puternic departamentul de comunicare şi relaţii cu publicul, care editează o dată pe lună revista municipalităţii, intitulată sugestiv „Primăria Bistriţa”, dar postează informaţii şi on-line, care sunt zilnic actualizate. Toate acestea sunt finanţate din bugetul public al municipiului. Tot pentru implicarea cetăţenilor, Creţu a dat comandă în 2009 să fie amplasate panouri de informare în punctele de interes ale oraşului – patru la număr. Aceste panouri confecţionate din metal şi sticlă au costat bugetul public al municipiului aproximativ 23.000 de lei. Cu privire la aceste mijloace de aşa zisă informare a cetăţenilor, la acea vreme opinia publică a fost destul de revoltată, fiindcă costul per bucată de panou a ajuns la aproximativ 5.000 de lei.

 

Liana Mureşan

redactie@gazetadebistrita.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.