Ce conţine protocolul SRI-ÎCCJ – Parchetul General. Cum colaborau cele trei instituţii

89

Serviciul Român de Informaţii a publicat, luni, protocolul încheiat în anul 2009 între Parchetul General, SRI şi instanţa supremă. Documentul este semnat de George Maior, director SRI, Laura Codruta Kovesi, procuror general al Romaniei, si de Nicolae Popa, presedinte al ICCJ.

Potrivit documentului, părţile cooperează pentru: „a. Realizarea măsurilor ce vizează autorizarea desfăşurării unor activităţi de culegere de informaţii prin restrângerea temporară a exerciţiului unor drepturi şi libertăţi fundamentale, în condiţiile art.53 din Constituţia României, republicată. b. Desfăşurarea altor activităţi circumscrise îndeplinirii responsabilităţilor ce revin părţilor, în conformitate cu prevederile legale ce le guvernează activitatea, se arată în document”.Potrivit protocolului, obiectivele colaborării constau în :”a. crearea unui sistem informatic sigur şi stabil, acreditat de Oficiul Registrului Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat, necesar gestionării în condiţii de securitate şi operativitate maximă a informaţiilor în format electronic vehiculate în scopul îndeplinirii măsurilor prevăzute la art.2; b. asigurarea de către S.R.I. şi punerea la dispoziţia P.Î.C.C.J. şi Î.C.C.J., în conformitate cu prevederile legale, a infrastructurii tehnice a sistemului necesară realizării activităţilor circumscrise domeniilor de cooperare; c. acordarea cu titlu gratuit de către S.R.I., a asistentei în domeniul protecţiei informaţiilor clasificate deţinute şi utilizate de P.Î.C.C.J. şi I.C.C.J., pentru prevenirea scurgerii de date şi informaţii cu acest caracter, transmise prin intermediul sistemului informatic; d. corelarea activităţilor de solicitare, avizare şi aprobare a autorizării culegerii de informaţii prin măsuri ce implică restrângerea temporară a exerciţiului unor drepturi şi libertăţi fundamentale, în condiţiile art.53 din Constituţia României, republicată şi asigurarea accesului fiecărei părţi la arhiva electronică, conform principiului „necesităţii de a cunoaşte”; e. punerea la dispoziţie – pe bază de reciprocitate, în limitele competenţelor Părţilor – a informaţiilor, datelor, documentelor şi materialelor relevante şi utile pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice, precum şi asigurarea protecţiei acestora, în zona de competenţă, în conformitate cu prevederile actelor normative oficiale şi interne în materie; f. elaborarea şi derularea de către părţi, în domeniile complementare, de strategii, acţiuni şi programe, comune”.

Referitor la responsabilităţile SRI, documentul prevede ca în situaţiile în care constată existenţa unor ameninţări la adresa securităţii naţionale sau a unor fapte de terrorism, S.R.I. solicită, în condiţiile legii, autorizarea desfăşurării unor activităţi de culegere de informaţii prin restrângerea temporară a exerciţiului restrângerii drepturilor fundamentale.

Serviciul asigură, prin persoane anume desemnate, funcţionarea sistemului de operare şi a aplicaţiilor instalate în sistem la parametrii necesari realizării în bune condiţii a atribuţiilor specifice părţilor şi acordă sprijin tehnic de specialitate reprezentanţilor P.Î.C.C.J. şi Î.C.C.J. care asigură securitatea sistemului la nivelul celor două instituţii, potrivit actului,

Parchetul General avea atributul solicitării preşedintelui ÎCCJ eliberarea mandatului sau respingerea motivată a acestuia.

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, „în conformitate cu prevederile ar.21 şi art.22 din Legea nr.535/2004, ca urmare a solicitării procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, dispune, după caz, eliberarea mandatului prin care autorizează efectuarea activităţilor propuse, sau respingerea cererii, atunci când o consideră nejustificată. (2) Încheierea de şedinţă şi mandatul sunt semnate de judecători anume desemnaţi de preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi vor avea ataşată (încorporată) o semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat digital calificat, în conformitate cu prevederile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronica”, se arată în protocol.

1 COMENTARIU

  1. Ma lasati dr.acului porstiile astea. Cu sau fara protocoale, institutiile de fortze publica, trebuie sa-si faca treaba si sa indeplineasca dispozitiile celor care guverneaza tzara, ca nu pot actiona si face ce le taie lor prin ” bostani ” …
    Acuma hotarati-va, daca mai sunt necesare aceste forte publice sau nu si daca le vreti desfiintzate, cine sa faca ceea ce fac ei, voi cei care tot stati in coastele lor si-i „spurcati ” fel si chip ?
    Ma, in ce tzara a lumii, cainii stau si dorm paduchiosi si raioasi, prin tufe si pe sub garduri … si nu coopereaza cu cine este ” la butoane ” ? Ce sat ati intalnit voi, care sa fie ” fara caini ” ?

LĂSAȚI UN MESAJ