Amenzile aplicate firmelor care utilizează practici comerciale agresive sau înșelătoare, pentru a-și prezenta produsele, se vor dubla, după ce miercuri a apărut în Monitorul Oficial un act normativ care va modifica regulile în domeniu.

Legea nr. 33/2015 pentru modificarea Legii nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianților în relația cu consumatorii și armonizarea reglementărilor cu legislația europeană privind protecția consumatorilor, precum și pentru completarea art. 32 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 97/2001 privind reglementarea producției, circulației și comercializăii alimentelor a apărut în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 170 din 11 martie și se va aplica de sâmbătă. Actul a fost adoptat în februarie de Camera Deputaților, în calitate de for decizional.

Firmele vor primi amenzi cuprinse între 5.000 și 100.000 lei pentru folosirea unor practici comerciale înșelătoare. De asemenea, cele care aplică practici comerciale agresive vor risca amenzi de la 2.000 la 100.000 de lei.

Pot fi considerate practici comerciale înșelătoare, conform Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), următoarele situații:
-un operator economic face publicitate unui serviciu, afirmând că acesta prezintă anumite avantaje și astfel îl influențează pe consumator să încheie un contract. În realitate – aceste avantaje nu există;
-un operator economic oferă un produs conceput în așa fel încât să semene, prin nume sau imagine, cu un alt produs similar cu caracteristici calitative superioare al unui competitor;
-un operator economic face publicitate pentru vănzarea unui apartament cu trei dormitoare. De fapt, în al treilea dormitor nu încape nici măcar un pat de o persoană.

Printre situațiile ce pot fi considerate practici comerciale agresive se numără:
-un service auto care efectuează mai multe reparații decât este necesar sau decât s-a convenit și refuză să elibereze mașina până când consumatorul nu plătește întreaga valoare a facturii.
-un vânzător cu amănuntul intimidează un consumator pentru a cumpăra alarme de incendiu mai scumpe decât acesta ar avea nevoie, spunându-i că dacă nu cumpără acest produs el însuși va pune în pericol viața familiei sale – când de fapt produsul ales inițial era suficient.
-un vânzător se ivește la ușa dumneavoastră și vă convinge să achiziționați un bun prin mijloace agresive, cum ar fi ignorarea, în repetate rânduri, a solicitării pe care i-ați făcut-o de a pleca.

Se poate vedea întreg documentul aici.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.