Anul 2013 a fost un an pierdut. Un an in care harmalaia si vacarmul a fost prezent  dimineata, la amiaza si seara. Parlamentarii in numar foarte mare au initiat mii de proiecte, mii de propuneri si zeci de mii de amendamente. Este noua forma de acoperire a nonactivitatii. Productie de hartie fara valoare.
Cine are rabdare sa urmareasca cronologia ultimelor 365 de zile a unui  parlamentar isi da usor seama ca nu a ramas nimic in urma. Nimeni nu stie de nici un proiect serios pentru tara si pentru cetatenii ei. Din memorie imi amintesc ca un parlamentar local ne spunea  in ianuarie  ca prioritatea lui este sa repare o biserica iar de atunci prioritatile si le-a schimbat de 3 ori si nici una nu are legatura cu fisa postului de parlamentar.  Guvernarea a fost praf. In fiecare zi Ponta a spus ca nu-l intereseaza ce zice Traian Basescu insa mare parte din activitatea lui este sa comenteze ce spune presedintele.Nu traim mai bine, se trancaneste in loc sa se munceasca, iar promisiunile populiste curg in continuare.
Coruptia conform studiilor straine a crescut. Orice serviciu, lucrare publica este dirijata politic. Daca trebuie schimbat un toner la imprimanta, este schimbat de o firma agreata politic. Modificarile legislative din ultimul privind achizitiile publice impulsioneaza serios coruptia. In proportie foarte ridicata contractele publice pot fi acordate fara nici un fel de competitie. Nu numai ca acestia sunt alesi pe spranceana dar si preturile practicate pentru bunuri, servicii, lucrari sunt la libera alegere. Pe timp de criza acest lucru bulverseaza tot mediul de afaceri. Omoara investitorul cinstit, iar clientii politici devin milionari. Resursele nu se impart decat intr-un cadru restrans, prin urmare se creaza o categorie de noi imbogatiti. Relatia intre baron politic, firme clientelare, capuse si conducerile politice la nivelul institutiilor publice de control este letala pentru statul democratic.
Romania bunului simt invocata de liderii USL care promiteau depolitizarea functiilor publice, a fost una din multele fumigene mincinoase. In zeci de emisiuni ne-au spus ca ministrii si secretarii de stat vor fi numiti iar restul sunt si raman functionari publici. Sa fim seriosi. In prima luna de guvernare conducerile prefecturilor si majoritatea directiilor au fost   schimbate. Consilierii personali care si-au luat rolul de a face poze cat mai multe pentru conducatorii judetelor sau inmultit, iar veniturile lor lunare depasesc mult pe cele ale unui profesor. Conducerile directiilor au fost dublate prin numirea noilor directori, iar acum se lucreaza la integrarea lor definitiva in system, desi numarul celor din administratie inca este mare. Practic sau creat 5000 de locuri pentru a multumi o parte din clientela politica. Ei nu au posibilitatea de a se detasa de conducerea politica. Participa la sedintele de partid, sunt utilizati in campaniile politice, in mediul rural, pentru anumite servicii. Toata lumea stie ca ei fac politica insa nici macar presa nu mai semnaleaza acest lucru. Legea este ignorata complet.
 Regionalizarea care urma sa se realizeze pana la sfarsitul anului, ramane  o poveste. Dorinta si proiectele unor oameni politici cu viziune pentru tara nu rezista in fata intereselor de partid. In loc sa dam competente primariilor si regiunilor, s-a mers pe intarirea pozitiei de presedinte de consiliu judetean. Se consolideaza un sistem de putere personal in dauna institutiilor. Independenta conducatorilor de institutii publice descentralizate a fost anulata. Cine crede ca la un concurs al unei directii de sport care acum este in subordinea CJ va castiga altcineva decat cel agreat de viitorul sau sef. Problema mai mare este legata de faptul ca acesti directori vor fi arma politica a conducatorilor politici. Nimeni nu va obtine un post de functionar fara acceptul sefului. Intr-o viitoare schimbare a puterii va fi una din primele masuri care vor trebui corectate. Atunci vor fi alti baroni care se vor opune, de aceea va trebui ca anumite lucruri sa fie asumate de dreapta politica in scris cu subiect si predicat, in prima luna de guvernare.
Proiectele realizate din fonduri europene in perioada 2009-2012 au sustinut mediul de afaceri pe anumite sectoare si au fost salvate mai multe locuri de munca.  Cresterea absorbtiei fondurilor a fost continua fiindca se refera la platile realizate. Platile sau facut pe masura ce lucrarile au inaintat. A fost pentru prima data cand primariilem, indiferent de culoarea politica, au avut acces la fonduri. Lucru asta se poate verifca foarte usor. USL-ul inca nu a demarat nici un proiect. Toate au inceput in guvernarea Emil Boc. Ramane de vazut cum se vor descurca anul viitor cand intr-adevar au ocazia sa demonstreze ca lucrurile evolueaza. Pana una alta sub guvernarea Emil Boc aproape 1 milion tarani au beneficiat de o pensie de 350 lei iar peste  60% din satele Romaniei au cunoscut cea mai semnificativa crestere a calitatii vietii. ?  Faptul ca PDL nu a reusit sa capitalizeze electoral aceste masuri la alegeri merita o alta analiza. Pun o intrebare. De ce l-am schimbat pe Emil Boc? A guvernat in 2010 si 2011. In 2009 majoritatea realizata pe jumatate cu PSD  a fost asa cum a fost. Peste 4-5 luni implineste si Ponta 2 ani de guvernare. Retine cineva un proiect serios realizat?
Privatizarile CFR, Oltchim sunt un esec lamentabil al premierului.
Reforma politica, a Parlamentului nu se produce. USL are majoritate de 80% in Parlament, iar legile fundamentale au ramas in sertare. Ambele camere au aceleasi atributii iar Guvernul face agenda in Parlament. Singurele proiecte care sunt dezbatute si au finalitate provin de la executiv; multi dintre noi nu ne-am iluzionat ca va fi altfel, insa am crezut ca vom inainta prin forta lucrurilor indiferent cine conduce tara, dar nu este asa.
In sistemul de educatie din fericire cele mai semnificative masuri adoptate prin Legea 1/2010 nu au fost modificate. Criticata la sange de USL, legea educatiei, prin reintroducerea scolilor de meserii, a racordarii acesteia cu piata muncii, a unui bacalaureat corect, a evaluarilor periodice, a respectarii unui numar minim de copii pentru o scoala, a faptului ca parintii, consilierii locali, fac parte din consiliile de administratie ale scolilor, este un mare pas inainte.
Au fost schimbati 4 ministri ai educatiei pentru incompatibilitate, plagiat, incompetenta.
Presa a fost cainele de paza al democratiei. A fost pentru ca acum nu mai este; este cumparata in proportie de 90% si este, calitativ vorbind, mult mai scazuta decat sub perioada lui Nastase, pe care o consideram dezastruoasa. Presa este controlata de baronii locali. Cu exceptia unei parti a presei centrale  si una=doua publicatii locale, presa a murit. Sunt jurnalisti care spun lucruri adevarate, care produc stiri, insa adevarul care conteaza nu este spus. Majoritatea politicienilor mediocri sunt prezentati ca fiind preocupati de comunitate, sunt elogiati daca isi fac o poza cu o batranica, sau daca dau o punga de biscuiti unor copii;  sunt laudati ca si cum au rezolvat ceva pentru umanitate. Jurnalistii au inceput sa-si diversifice activitatile utilizand resurse publice, prin urmare vocea lor este tot mai stinsa. Aparentele rabufniri si critici la modul general, impotriva intregii clase politice, este inca o mana intansi baronilor si incompetentilor care le pare bine sa fie amestecati cu ceilalti. Ii criticam pe toti, ca seful finantator nu se supara. In alt plan cu privire la calitate, lucrurile nu stau grozav deloc; o propunere concreta de imbunatatire pentru comunitate este ignorata in fata unei stiri gen “o vaca din Dipsa a lovit un Aro si nimeni nu a patit nimic.”
Televiziunea Romana e un fel de Cantarea Romaniei. Sub un control strict politic.Este inadmisibil sa nu te poti uita la Campionatul Mondial de Handbal Feminin, unde participa si echipa Romaniei.
Cele 10 miliarde de euro pentru investitii promise in urma cu cateva luni a ramas o gluma buna, iar singurul lucru in crestere, a fost fiscalitatea si impozitele. Firmele sunt in dificultate mai mare decat in varful de criza din 2010. Evaziunea fiscala creste, iar colectarile la buget au scazut. Atata noroc ca anii buni in agricultura au asigurat alimente la un prêt scazut, altfel puterea de cumparare in termeni reali ar fi scazut semnificativ. Nici macar masura ce priveste TVA in sectorul panificatiei pare sa nu aiba efectul scontat. Pretul este acelasi, iar singurii beneficiari sunt intermediarii. Competitia pentru ajutorul de minimis acordat firmelor private a scos la iveala interesul pentru clientela de partid. 50 de mii de firme au muncit si au platit bani firmelor de consultanta pe degeaba. Programul a fost un esec national. Au promis 1 milion de locuri de munca. Nu s-a creat nimic, dimpotriva somajul a crescut la 6,5%. S-a introdus impozitul forfetar in agricultura iar plafonul de impozitare pentru IMM s-a redus de la 100 000 de euro la 65 000 de euro. A fost introdus impozit suplimentar pentru companiile din energie si gaze naturale. Masurile active de repornire a economiei lipsesc. Lipsesc masurile de stimulare economica, de creare de noi locuri de munca. Promisiunea cu reducerea impozitelor si a taxelor ramane o promisiune.
PNL trebuie sa plece din aceasta guvernare. Toata ideologia si valorile liberale nu au nici o legatura cu aceasta guvernare. Au renuntat si la legea cu privire la alegerea primarilor si presedintilor de CJ in doua tururi de scrutin foarte usor. Nici nu-si imagineaza ce-i asteapta. Vor retrai perioada anilor 90 in care s-a  decis existenta lor ca partid parlamentar. Atunci au avut noroc ca Theodor Stolojan, in anul 2000 a acceptat sa candideze la prezidentiale. Altminteri..

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.