Pentru obiectivul de investiții ”Centru intermodal de transport public str. Gării – Tărpiului – Industriei”, Primăria Bistrița a comandat elaborarea documentațiilor tehnico-economice.

Lucrările propuse în tema de proiectare sunt:

– realizarea unei platforme supraterane care să lege cele două zone separate de structură feroviară respectiv zonă de sud- str. Gării, Rodnei, Aleea Trandafirilor și zonă de nord – str. Tărpiului, str. Industriei și care să preia toate funcțiunile unei autogări publice, a întregului transport în comun local cât și cel extern. Această legătură ar rezolva toate problemele în ce privește traficul aglomerat din zonă și s-ar realiza o legătură directă și facilă între partea de NE și partea SV a orașului cu o relație foarte bună cu toate ieșirile din oraș și cu principalele artere ale orașului. Suprafața platformei suspendate, conform PUZ aprobat, va fi de max 10800 mp și min. de 9500 mp.
– accesul pe platformă se va face prin două rampe cu trecere directă care să lege str.Gării cu str. Tarpiului ce asigură ieșirea din oraș pe direcția Năsăud și Cluj, relația cu str. Industriei urmând a se facă din str. Tarpiului printr-o buclă de întoarcere pe str. Narciselor și pe str. N. Drăgan

– rampele vor avea o pantă cuprinsă între 7,5% și 10%. Relația cu str.Rodnei se va face prin sensul giratoriu propus la intersecția dintre Str. Gării și Bd. Decebal. Tot prin acest sens giratoriu se va face relația și cu str. Arțarilor (paralel cu cale ferată) și cu str. Trandafirilor (zonă de locuințe).

– se va avea în vedere îmbunătățirea elementelor geometrice în plan și în profil longitudinal și transversal, corectarea declivitătilor și refacerea întregii structuri rutiere cu dimensionarea sistemului rutier pentru o perspectivă de 15 ani a tuturor străzilor menționate;

– suprafața de rulare a căilor rutiere va fi cu îmbrăcăminte asfaltică, trotuarele aferente vor fi din pavaj;

– căile de circulație și pietonale vor fi dimensionate conform PUZ aprobat; Carosabilul de acces pe platformă va avea lățimea de 8.50 m cu două benzi de circulație a câte 3.5 m și un trotuar deoparte și de altă de 0.75 m
– platforma suspendată va avea structură din beton armat. Amplasarea elementelor structurii de rezistentă a platformei (stâlpi din beton, pile în beton) se va face în așa fel încât să nu afecteze structură feroviara.

– pe platformă pe lângă funcțiune de circulație și staționare a mașinilor sunt permise și construcții ușoare gen chioșcuri, copertine la peroanele pentru călători, amenajări de spații verzi (terase grădină) astfel încât platforma va fi dimensionată și pentru a suportă aceste funcțiuni. Beneficiind de o orientare foarte bună față de soare se permite și montarea de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, acestea ar putea asigura necesarul pentru întreg ansamblu și nu numai.

– minim 70 locuri de parcare pentru autobuze pe platformă, cu peroane acoperite;

– se vor realiză pe platformă 10 locuri de parcare pentru taxiuri;

– stație de încărcare pentru autobuze electrice;

– sistem integrat de informare, sistem de supraveghere video, sistem integrat de management de trafic;

– clădire administrativă la nivelul platformei;

– se va studia și posibilitatea realizării clădirii administrative la nivelul solului așa cum este pravazut în planul urbanistic general;

– accesul pietonal pe platformă și la spațiile de la nivelele superioare se va face pe scări, scări rulante sau lifturi.

– se vor respectă normele legate de protecția mediului natural și construit, împotrivă factorilor poluanți generali, de funcționare a parcajelor și garajelor

– panourile fotovoltaice se pot monta pe acoperișurile peroanelor sau pe structuri proprii.

– pentru zona de protecție a infrastructurii caii ferate se vor respecta prevederile legii

– alimentarea cu apa se realizează din rețeaua existența în zonă;

– apele menajere rezultate de la grupurile sanitare sau de la funcțiunile care produc asemenea ape vor fi racordate la rețeaua de canalizare existența în zonă;

– apele pluviale de pe platformă vor fi racordate la sistemul pluvial din zonă. Acestea nu vor fi deversate peste infrastructura căi ferate.

– canalizarea apelor reziduale și pluviale se va realiză în mod separat;

– alimentarea cu energie electrică se face de la rețeaua de joasă tensiune din zonă.

– alimentarea cu gaze se va face pe bază unui proiect de la rețeaua cea mai apropiată, în baza avizului E-on Gaz;
– încălzirea spațiilor, dacă este cazul, se va face cu ajutorul unor centrale termice proprii pentru fiecare construcție, în funcție de necesități;

-se va luă în calcul și folosirea energiilor verzi atât pentru încălzirea spațiilor cât și pentru necesarul de energie electrică necesară iluminatului interior și exterior sau pentru finctionarea aparaturilor sau a unor utilaje;

-se va realiză un iluminat exterior adecvat căilor de circulație publică și a spațiilor publice cu corpuri de iluminat tip led.

– căile publice vor fi proiectate și adaptate persoanelor cu hanidicap conform prevederilor legii

– se vor amenaja spații verzi conform prevederilor PUZ aprobat

– se vor amenaja toate intersecțiile la nivel ale străzii Gării, Tărpiului, Rodnei, Industriei, Aleea Trandafirilor cu alte străzi și drumuri publice, drumuri colectoare care deservesc riveranii, în conformitate cu standardele legale în vigoare. Se vor amenaja guri de scurgere, se vor ridica la cotă căminele existențe, acolo unde e cazul și se vor prevedea altele noi.

– vor fi amenajate str. Gării, str .Industriei, Tărpiului, Rodnei – legătura cu str. Gării, Legătura cu str. Arțarilor, cu Aleea Trandafirilor, legătura cu str. Narciselor și str. Nicolae Drăgan astfel încât obiectivul să poată funcționa la capacitate maximă.

– str. Tărpiului va fi prevăzută cu 4 benzi de circulație pană la str. Narciselor iar de la str. Narciselor pană la intersecția cu Dr. Cetătii va fi cu 3 benzi. Va fi cuprins și un sens giratoriu la intersecția str. Tărpiului cu Dr. Cetății;

– vor fi prevăzute stații de autobuz acolo unde este necesar pe traseul străzilor cuprinse a fi modernizate prin prezentul proiect

– klucrări de marcaje și semnalizare rutieră conform normativelor în vigoare și a codului rutier. Indicatoarele vor respecta standardele europene în vigoare.

– în cazul în care pe amplasament există rețele de utilităti, se vor prevedea în documentație soluție de deviere a acestora pentru realizarea obiectivului.

– vor fi amplasate coșuri de gunoi pentru gunoi menajer și pentru deșeuri recuperabile. Gunoiul colectat va fi și trasportat la groapă de gunoi Tărpiu, de către societatea de salubrizare.

Costurile investiției sunt estimate la 5 milioane de euro, iar obiectivul propus va avea o tratare arhitecturală corespunzătoare importanței zonei de amplasament precum și posibilitătilor tehnice actuale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.